مخالفت والدین فرانسوی با بازدید دانش آموزان از مسجد جامع پاریس

والدین فرانسوی نسبت به این بازدید، به شدت ابراز خشم و نارضایتی کرده و اعلام داشتند در صورت برگزاری اردو، از حضور فرزندانشان ممانعت می کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تصمیم مسئولان دبیرستان «کر سیام» در شهرستان «کوت دامور» فرانسه برای تدارک بازدید دانش آموزی از مسجد جامع پاریس، در روزهای اخیر جنجال برانگیز بوده و با مخالفت شدید والدین دانش آموزان مواجه شده است.

مسئولان دبیرستان، چندی پیش طی نامه ای به والدین اعلام کردند یک «اردوی آموزشی»  ۴ روزه  در پاریس برگزار خواهند کرد که پیرو «پروژه ی مبارزه با تبعیض»، شامل بازدید از مسجد جامع پاریس نیز خواهد بود. این مسجد، یکی از بناهای تاریخی فرانسه محسوب می شود.

والدین فرانسوی نسبت به این بازدید، به شدت ابراز خشم و نارضایتی کرده و اعلام داشتند در صورت برگزاری اردو، از حضور فرزندانشان ممانعت می کنند. انتقادهای والدین به این تصمیم، همچنان بیشتر می شود.

یکی از آنان خطاب به مدیر دبیرستان نوشته است: «شما به عنوان مسئول یک دبیرستان عمومی و سکولار، چطور پیشنهاد بازدید از چنین مکانی را مطرح می کنید؛ جایی که در هر نماز جماعت، با تفکیک زنان و مردان، تبعیض صورت می گیرد؟».

هر چند، چنین اقدامی در مدرسه می تواند نقطه ی شروع خوبی برای شناساندن فرهنگ اسلامی باشد، به نظر می رسد والدین فرانسوی هنوز به درک صحیحی از واژه ی «تبعیض» نرسیده اند و به ادامه ی آن تمایل دارند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.