مخالفت وزارت ورزش با فعالیت بانوان در رشته MMA

دبیر انجمن MMA ایران از مخالفت وزارت ورزش با فعالیت بانوان در این رشته خبر داد.

مخالفت وزارت ورزش با فعالیت بانوان در رشته MMA

به گزارش ممتاز نیوز، امید نوروزی، رییس انجمن MMA در نشست خبری اولین دوره رقابت‌های MMA قهرمانی کشور در ایران، گفت: قبل از این فعالیت ورزشکاران ایرانی در خارج از ایران پیگیری می‌شد چرا که نمی‌توانستیم این رشته را در ایران برگزار کنیم و فعالیت‌ها به صورت زیرزمینی پیگیری می‌شد. برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور این رشته توسط بخش خصوصی و زیر نظر فدراسیون هنرهای رزمی برگزار می شود.

وی افزود: مهم‌ترین بحث برای حضور ورزشکاران در این مسابقات ثبت رکورد «شرداک» است که ورزشکاران این رشته توسط این رکورد خود را معرفی می‌کنند. این کار باعث شد بچه‌های ما دیگر مجبور نباشند به خارج از کشور بروند تا مسابقه بدهند و ثبت رکورد کنند.

می‌خواهیم بهترین‌های ایران را جذب کنیم

وی افزود: سعی ما این بود که ورزشکاران کشورمان مجبور نباشند به صورت زیرزمینی فعالیت کنند و پول‌های زیادی را برای حصور در مسابقات خارجی و ثبت رکورد هزینه کنند. ما می‌خواهیم بهترین‌های ایران را جذب کنیم که پیش از این بخاطر مباحث مالی شرایط اعزام به خارج از کشور را نداشتند و دوست دارند دیده شوند. با تبعیت از قوانین داخل کشور و قوانین جهانی به دنبال این هستیم این رشته را در ایران گسترش دهیم و همچنین ورود مبارز از خارج از کشور به ایران داشته باشیم.

وی افزود: ما می‌توانیم شاهد شکوفایی جوانانی در MMA باشیم که تاکنون فرصت دیده شدن نداشته اند. ضعیف ترین افراد جامعه به لحاظ مالی وارد رشته های رزمی می شوند و خوشبختانه هم بخش خصوصی و هم فدراسیون کمک می کنند تا جوایز و حمایت های خوبی از نفرات مستعد صورت گیرد. همچنین کمپ بین المللی MMA نیز تا سال های آینده در ایران راه اندازی خواهد شد.

با کارهای غیراخلاقی باعث باخت ایرانی‌ها می‌شدند

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود فدراسیون بابت دادن مجوز برگزاری مسابقات یکصد میلیون تومان دریافت کرده است، گفت: این موضوع صحت ندارد و هیچ مبلغی پرداخت نشده است. هزینه‌های برگزاری مسابقات توسط بخش خصوصی و حامی مالی مسابقات پرداخت می‌شود. در سال‌های گذشته ورزشکاران زیادی توسط افراد سودجود به خارج از ایران می‌رفتند و حتی این افراد با انجام کارهای غیر اخلاقی باعث باخت بچه‌های ایران هم می شدند. با این کار رکورد خارجی‌ها ثبت می شد و همیشه از ایرانی‌ها به عنوان بازنده‌ها نام برده می‌شد. مسابقات قهرمانی کشور در ۲۰ مبارزه و با حضور ۴۰ مبارز در ۱۰ وزن قانونی فدراسیون و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

MMA در ایران به صورت زیرزمینی دنبال می‌شد

سیامک خرمی، دبیر انجمن MMA نیز گفت: این انجمن دو سال پیش از وزارت ورزش مجوز قانونی گرفت و در فدراسیون هنرهای رزمی شروع به فعالیت کرد. در اکثر نقاط کشور این رشته به صورت زیرزمینی برگزار می شد و بر همین اساس وزارت ورزش تصمیم گرفت مجوز قانونی این رشته را صادر کند. این رشته در ۳۱ استان ساماندهی شد. همچنین برگزاری مسابقات کشوری با حضور ۸۰۰ ورزشکار طی ۴ هفته برگزار شد. تمام قهرمانان به نام در رشته‌های دیگر به نوعی وارد این رشته شده‌اند.

به صورت آماتور کار می‌کنیم و فعالیت حرفه‌ای نداریم

وی افزود: طبق قوانین این رشته را به صورت آماتور در ایران گسترش می‌دهیم و فعالیتی در بخش حرفه‌ای نخواهیم داشت. دوستانی که علاقمند به فعالیت بودند توسط شورای فنی این رشته مورد حمایت قرار گرفتند و در یک مسابقه افراد مستعد شناسایی شدند.

دبیر انجمن MMA افزود:همچنین مسابقات استعدادیابی در ۱۰ وزن برگزار می شود و خروجی آن در سوپر لیگ فعالیت خواهند کرد.

امکان پرداخت جوایز حرفه‌ای وجود ندارد

خرمی در پاسخ به این سوال که برای رشد فنی این رشته در ایران آیا از نفرات مطرح خارجی با دادن جوایز بزرگ به ایران دعوت می‌شود یا خیر، گفت: در لیگ‌های حرفه ای جوایز نقدی به بازیکنان جهان پرداخت می‌شود. این اتفاق در بخش آماتور رخ نمی‌دهد و با قوانین کشور برگزار می شود و هزینه‌ها توسط بخش خصوصی پرداخت می شود. امکان اینکه مثل بخش حرفه‌ای در ایران به بازیکنان پول داده شود مهیا نیست.

ورزشکاران به جای ۴۰، ۵۰ میلیون تومان، با ۴۰۰ هزار تومان رکورد ثبت می‌کنند

خرمی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه فدراسیون مبلغ سیصد تا چهارصد هزار تومان هزینه ورودی را از ورزشکاران می‌گیریم و رکورد آن‌ها در شرداک نیز ثبت می‌شود. به همین خاطر بازیکنان دیگر مجبور نیستند به جای هزینه ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومانی برای حضور در مسابقاتی مثل کشور ترکیه،  در کشور خودمان به میدان می‌روند و ثبت رکورد انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: قصد داریم سوپرلیگ را با حضور ۴۰ یا ۵۰ تیم راه اندازی کنیم. با این کار دیگر شاهد فعالیت‌های زیرمینی که مشکلات زیادی ایجاد می‌کرد، نخواهیم بود.

دبیر انجمن MMA درباره نحوه حضور تیم ملی این رشته در مسابقات خارجی، گفت: انجمن MMA آسیا ۳ ماه پیش زیر نظر کمیته المپیک آسیا به نام AMA فعالیت می‌کند. تیم ملی ما نیز زیر نظر AMA فعالیت می‌کند و در مسابقات آن‌ها شرکت خواهد کرد. این رشته سه فدراسیون جهانی دارد اما ما زیر نظر آن‌ها فعالیت نمی‌کنیم.

خرمی در این نشست خبری درباره تشکیل تیم ملی MMA گفت: با آقای استکی صحبت شده بتوانیم از ایشان به عنوان سرمربی تیم ملی MMA ایران استفاده کنیم.

مخالفت وزارت ورزش با فعالیت زنان در MMA

وی درباره امکان فعالیت بانوان در این رشته گفت: وزارت ورزش علی رغم پیگیری‌های زیاد نظر مثبتی دراین‌باره ندارد و تا امروز با آن مخالفت کرده است. آسیب این رشته از فوتبال کمتر است چرا که نفراتی که در این رشته فعالیت می‌کنند فنون را می‌شناسند و آسیبی به یکدیگر وارد نمی‌کنند. برخلاف تصور موجود ورزشکاران این رشته بسیار فروتن، آرام و فنی هستند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.