مخالفت کوثری و مظفر با نظر محسن رضایی درباره پایان جنگ در یک برنامه تلویزیونی

به گزارش خبرآنلاین حسین مظفر وزیر سابق آموزش پرورش در ابتدای برنامه «دیروز، امروز، فردا»با بیان خاطراتی از دوران جنگ گفت:  «من هنوز هم حاج محمد کوثری را فرمانده خودم می دانم و هر وقت که ایشان را می بینم از دور ادای احترام می کنم.» کوثری هم در این مورد گفت:«افتخار می کنم که در طول جنگ تحمیلی در خدمت آقای مظفر بودم که علی رغم مسولیتی که در آموزش پرورش استان تهران داشتند به صورت مستمر در جبهه ها حضور داشتند و از جهاد غافل نبودند.»

حاج محمد کوثری در مورد اینکه آیا با دسته بندی شهید باکری که می گوید یک عده مخالف گذشته خود می شوند یک عده بی تفاوت و یک عده هم بر اصول پایبند می مانند و سختی های زیادی را متحمل می شوند، گفت:«هم بله و هم خیر عده ای می گنجند و هم عده ای هم بی تفاوت باقی می مانند.»

محسن رضایی در یکی از برنامه های «دیروز، امروز، فردا» گفته بود که یکی از دلایل پایان جنگ خستگی و دلزدگی مردم بود، کوثری در این مورد گفت: «اصلاً این نظر را قبول ندارم. اسناد حرفم هم موجود است. بعد از خطبه های نماز جمعه ای که پیش از پذیرش قطعنامه و به امامت مقام معظم رهبری برگزارد شد، مردم دعوت ایشان برای حضور در جبهه ها را لبیک گفتند و جمعیت بی نظیری به جبهه ها اعزام شدند.»

حسین مظفر هم که با همه خانواده اش در عملیات مرصاد شرکت کرده است و در همان عملیات سه برادر خود را تقدیم انقلاب کرده با مخالفت با نظر محسن رضایی گفت:« وقتی حتی بعد از قطعنامه و برای عملیات مرصاد جمعیت فوج فوج به جبهه می آمد چطور می توان گفت مردم خسته و دلزده بودند؟»

محمد کوثری صحبت های پایانی خود را به مقایسه وضع فعلی با روزهای جنگ اختصاص داد و گفت:« وضعیت فعلی با زمان جنگ قابل قیاس نیست و امروز در زمینه های مختلف به دستاوردهای خوبی رسیده ایم و نسبت به آن دوران پیشرفت زیادی داشته ایم. به نظرم نسخه اصلی برای حل مشکلات فعلی فقط پایداری و استفاده از تجربیات دوران جنگ است. به نظرهمه باید در کنار هم باشند و به خاطر پست و مقام با هم نجنگند. اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند و متاسفانه خیلی از مسولین نسبت به آن بی توجه هستند هم جز با استقامت و مقاومت شدنی نیست.»

حسین مظفر وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات در مورد شرایط آن دولت گفت:« در آن دولت آنقدر بر سیاست تنش زدایی تاکید می شد که خیلی از ارزش ها، آمال ها و اهمیت آن ها کمرنگ شدند. من و بعضی دیگر از دوستان در جلسات هیات دولت مرتب تذکراتی را عنوان می کردیم اما کو گوش شنوا؟ ما مخالفت می کردیم چون دوست نداشتیم چهره دولت لائیک ترسیم شود اما عده قالبی که در دولت حضور داشتند می خواستند این موضوع محقق شود. نهایتاً هم دیدیم سرانجام دولت چی شد و نتیجه ضعف ها و عقب نشینی ها چیزی جز خداحافظی با مردم و ترد شدن از سوی مردم نبود. قاطبه مردم عزت ملی را می خواهند که این موضوع حاصل مقاومت، پایداری و ایستادگی خواهد بود.»

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.