مخبر: تکمیل پروژه های بیمارستانی با ظرفیت توریست درمانی در اولویت قرار می گیرند

معاون اول رئیس جمهور در سومین روز از سال جاری از دو پروژه درحال تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی یا زهرا(س) و کارخانه قند شهدای دزفول و یک واحد تولیدی قارچ و کمپوست بازدید کرد.

مخبر: تکمیل پروژه های بیمارستانی با ظرفیت توریست درمانی در اولویت قرار می گیرند

به گزارش ممتاز نیوز، در  این بازدید که امروز پنج شنبه سوم فروردین ماه صورت گرفت، محمد مخبر از نزدیک در جریان روند احداث و مشکلات پیش روی اتمام پروژه بزرگ بیمارستان یازهرا(س) در شمال خوزستان قرار گرفت.

در این بازدید که جمعی از مسئولان محلی معاون اول رئیس‌جمهور را همراهی می کردند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول شرح کاملی از وضعیت فعلی و نیازهای آتی جهت تکمیل این پروژه را ارائه داد.
مخبر با اشاره به کمبود سرانه بیمارستانی در استان خوزستان و موقعیت این استان برای جذب توریست های درمانی از کشورهای همجوار خصوصا کشور عراق بر ضرورت تکمیل این طرح بزرگ تاکید کرد و قول پیگیری و مساعدت داد.
وی با اشاره به توانمندی های کشور در حوزه پزشکی، توسعه پروژه های بیمارستانی با ظرفیت جذب توریست درمانی را از اولویت های دولت برای توسعه زیرساخت ها در نظام سلامت دانست و بر گسترش این ظرفیت های درمانی خصوصا در استان های مرزی تاکید کرد.
گفتنی است مجوز احداث بیمارستان یا زهرا(س) در سال ۱۳۹۵ اخذ و ساخت این بیمارستان بزرگ از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و هم اکنون با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی به حدود ۴۰۰میلیارد تومان بودجه برای تکمیل نیاز دارد.
با راه اندازی این بیمارستان علاوه بر توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و ایجاد یک هزار فرصت شغلی مستقیم در منطقه، ظرفیت های مناسبی برای جذب توریست های درمانی از کشورهای منطقه ایجاد می شود.
مخبر همچنین در ادامه با حضور در محل کارخانه قند شهدای دزفول از روند احداث این پروژه صنعتی نیز بازدید کرد و ضمن گفتگو با مهندسان و دست اندرکاران اجرای این پروژه بر ضرورت گسترش صنایع تبدیلی در کشور تاکید کرد.
گفتنی است کارخانه قند شهدای دزفول با ظرفیت تولید روزانه هزار و ۳۰۰ تن شکر یکی از بزرگترین کارخانجات در حوزه صنایع تبدیلی در ایران است و هم اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. راه اندازی این کارخانه قند علاوه بر افزایش تولید، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم نیز دارد که طبق برآوردهای اولیه با افتتاح فاز اول آن بیش از ۹۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می شود.
معاون اول رئیس جمهور در آخرین برنامه امروز خود از بخش های توسعه ای شرکت تولید قارچ و کمپوست دزفول نیز بازدید بعمل آورد و بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی، دانش بنیان کردن فعالیت ها و افزایش بهره وری در واحدهای صنعتی و تولیدی تاکید کرد.
این واحد فعال کشاورزی که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و با دانش فنی بالا مدیریت می شود، سالانه ۵ هزار تن قارچ و ۵۰ هزار تن کمپوست تولید کرده و به عنوان یک مجموعه کارآفرین و صادرکننده نمونه استانی و کشوری بالغ بر ۱۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.