مختل شدن دسترسی به پایگاه اینترنتی های مهم

۲۶فروردین۱۳،

مدیرروابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت بروز هرگونه اختلالی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور را رد کرد و گفت: براساس گزارشهای ارائه شده تا به این لحظه هیچگونه اختلالی در شبکه ارتباطات زیرساخت کشور ملاحظه نشده است.

خبرگزاری مهر: مدیرروابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت بروز هرگونه اختلالی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور را رد کرد و گفت: براساس گزارشهای ارائه شده تا به این لحظه هیچگونه اختلالی در شبکه ارتباطات زیرساخت کشور ملاحظه نشده است.

دسترسی کاربران اینترنت به پایگاه اینترنتیهای مختلف این شبکه ارتباطی، چند روزی است که با اختلالات گسترده ای روبرو است و اغلب کاربران امکان دسترسی به سرویس های پرمخاطبی چون یاهو و گوگل و پست های الکترونیک جی میل، یاهومیل و هات میل را ندارند. در همین حال امکان استفاده از سرویس هایی چون یاهو مسنجر و جی تاک وجود ندارد.

اختلالات دسترسی به اینترنت تنها مربوط به این پایگاه اینترنتیها نمی شود و کاربران اینترنت حتی برای دسترسی به پایگاه اینترنتیهای خدماتی همچون پورتال بانکها و پایگاه اینترنتیهای خبری نیز با مشکل مواجه می باشند.
در این میان تاکنون اطلاع رسانی در زمینه این اختلالات از سوی متولیان امر صورت نگرفته و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی اینترنت کشور بروز هرگونه مشکل و اختلالی را در این شبکه رد می‌ کند.

مهدی خدایی – مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در این باره گفت: ممکن است بعضی از اختلالات به وجود آمده ناشی از قطع دسترسی به VPN های غیرقانونی و غیرمجاز است که تا پیش از این کاربران اینترنت و بعضی سازمانها از آن برای دور زدن سامانه فیلترینگ استفاده می کردند؛ براین اساس به اشخاص حقوقی و سازمانها و مراکز اداری پیشنهاد می‌شود که برای درخواست VPN های قانونی برابر ضوابط اعلام شده از سوی شورایعالی فضای مجازی اقدام کنند.

وی افزود: اما در زمینه زیرساخت ارتباطی باید گفت که شبکه ارتباطات زیرساخت در وضعیت کاملا نرمال به سر می برد و هیچگونه مشکل و اختلالی تا به این لحظه در این شبکه ملاحظه و گزارش نشده است.

اواخر اسفندماه نیز دسترسی به شبکه اینترنت کشور با اختلالاتی مواجه شد که بعضی مسئولان آن را مربوط به اقدام شورایعالی فضای مجازی برای قطع دسترسی به VPN های غیرقانونی و ثبت نام VPN مجاز عنوان کردند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.