مداحان از خرافه‌گویی و بیان غیرواقعی در مداحی‌ها پرهیز کنند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

اولین همایش تجلیل از پیرغلامان اهل بیت(ع) و خادمان قرآن با حضور امام جمعه رشت و دیگر مسوولان و مداحان در مسجد امام حسین (ع) بازنشسته برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، در این مراسم حجت‌الاسلام والسلمین صدیق عربانی امام جمعه موقت رشت گفت: لبان مداحان باید افتخار کند که ذکر حسین را می‌گوید و این بالاترین منصبی است که خداوند iبه شما عطا کرده است.

وی با اشاره iبه این‌که «مداحان باید با صداقت و راستی راه درست را نشان دهند» گفت: شما مداحان باید پاکی و عظمت اهل بیت(ع) را با شیوه درست iبه نسل جوان منتقل کنید چراکه هیچگاه ریشه اهل بیت نمی‌سوزد.

صدیق عربانی در ادامه iبه هتک حرمت فتنه‌گران در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: ملت ایران باید طوری عمل کند که دست دشمنان از توهین iبه مذهب و عاشورای حسینی کوتاه بماند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین گلمیرزاده معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: جامعه مداحان از اقشار تاثیرگذار فرهنگ عاشورایی می باشند.

وی با بیان این‌که «مبلغان دینی برای اثرگذاری حرف‌هایشان باید تزکیه نفس داشته باشند» اضافه کرد: مداحان بیانگر وقایع روز عاشورا با حال و هوای عاشورایی می باشند که این سعادت الهی نصیب کمتر کسی می‌شود.

گلمیرزاده با بیان این‌که «باید از خرافه‌گویی و بیان غیرواقعی توسط مداحان پرهیز شود» افزود: مداحان باید تنها iبه شرح وقایعی که واقعا اتفاق افتاده بپردازند تا قیام حسینی بدون هیچ تغییری باقی بماند و الگوی جوانان شود.

وی با بیان این‌که «مداحان معلم فرهنگ عاشورایی می باشند» اذعان کرد: این اشخاص باید جایگاه و ارزش خود را بشناسند و بدانند که چه مسوولیت بزرگی بر گردن دارند.

به گزارش تفسیری ایسنا، در پایان این همایش از ۲۰ مداح و پیرغلام بازنشسته تجلیل شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.