مداحان لشکریان اسلام در برابر کفر هستند

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام ˈ مرتضی ادیب یزدی ˈ روز سه شنبه درهمایش بزرگ مداحان و شعرای آیینی استان البرز افزود: روحانیون و مداحان در خط مقدم و پیشگامان جبهه مقابله با تهدیدها و تهاجم های همه جانبه دشمن بیش از پیش گام بر می دارند .

وی اظهار داشت : باتوجه به تحریم های دشمن علیه اسلام، مداحان ما باید دانش و آگاهی وسیعی از وقایع و اتفاقات دنیا داشته باشند و با علم و فناوری روز دنیا پیش روند و هرگز نباید در یک سطح متوقف شوند.

ادیب یزدی بیان داشت: یک روحانی و یک مداح باید پاسخگوی همه نیازهای معنوی و دینی و مذهبی فرد باشد و علاوه بر روضه خوانی به علوم و فنون دینی و احکام اسلامی و همچنین آیات قرآنی تفسیر آن و نهج البلاغه نیز مسلط بوده و در مداحی و سخنرانی خود از آنان استفاده کند.

وی افزود: امروز نگاه دنیا به ایران اسلامی بویژه به روحانیون است بنابراین روحانیون به عنوان بزرگان جامعه اسلامی باید آداب بزرگی را رعایت کرده و از اعمال و سخنانی که دل دشمن را شاد می کند به شدت پرهیز کنند.

ادیب یزدی، دوری از کبر، غرور، خودخواهی، غیبت کردن و کوچک کردن یکدیگر را از نمونه های آداب بزرگی دانست و گفت: روحانیون باید بیش از هر فرد دیگری برآنها اهتمام داشته باشند.

وی افزود: افرادی هستند که در جلسات وعظ می خواهند آبروی اسلام و نظام را از بین ببرند اما مداحان و واعظین باید آگاه باشند و بدانند که آبروی جامعه مداح و جلسات وعظ، آبروی اسلام است.

همایش بزرگ مداحان و شاعران آیینی استان البرز با حضور رییس کانون مداحان کشور ، رییس خانه مداحان و جمعی از خواهران و برادران مداح استان البرز برگزار شد . ک/۲

۷۴۲۱/۱۰۲۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.