مداد پرنده به کورش پارسا نژاد رسید

۲۶م دیماه ،

در پانزدهمین جشنواره کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان؛

مراسم تقدیر از برگزیدگان پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، از برترین کتاب‌های منتشرشده در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ تقدیر شد و در این میان علاوه بر معرفی برترین نویسنده‎های ادبیات کودک و نوجوان در رشته‌های «شعر، داستان تالیف، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، دینی، زندگی‌نامه، بازنویسی» ، در رشته های ˝تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد˝ نیز از هنرمندان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین مداد پرنده مهم‌ترین جایزه‌ جشنواره کتاب کودک و نوجوان است که امسال به پنج برگزیده اهدا شد. داوران پانزدهمین جشنواره دوسالانه کتاب کودک و نوجوان در مجموع ۱۳۶۵ کتاب را مورد ارزیابی قرار دادند که از این تعداد ۴۹۹ کتاب به نوجوانان و ۸۶۶ کتاب به کودکان و خردسالان اختصاص داشت.

در بخش “تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد” در رده‌ کودک و خردسال،مداد پرنده، دیپلم افتخار و کارت هدیه ۵۰ میلیون ریالی به کتاب‌های “چرخ چرخ بچرخان” و “خودت پیدا کن!” اثر سمانه قاسمی ،در رده نوجوان،مداد پرنده، دیپلم افتخار و کارت هدیه ۵۰ میلیون ریالی به کوروش پارسانژاد،مداد پرنده، دیپلم افتخار و کارت هدیه ۶۰ میلیون ریالی به کتاب “خط اوّل” (مجموعه داستان‌های تصویری دفاع مقدس)، کار حسن روح‌الامینی، میثم برزا و فرهاد مفّوز اهدا شد.

همچنین در بخش طراحی گرافیک هیأت داوران ضمن تقدیر از “محمود حسینی” برای کتاب “رفاقت با سازهای ایرانی” و “کیانوش غریب‌پور” برای کتاب “آرش”، لوح زرین، دیپلم افتخار و کارت هدیه ۳۰ میلیون ریالی را به مجموعه آشنایی با متون کهن، به “کامران مهرزاده” به سبب رفتار نوجویانه، متفاوت، حس مناسب شکل و رنگ و تصویرسازی‌ها، صفحه‌آرایی در انتخاب قلم مناسب و شیوه نوجویانه در ترکیب متن در صفحه از انتشار یافتنات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیم کرد.

هیأت داوران در بخش طراحی جلد ضمن تقدیر از “پژمان رحیمی‌زاده” برای مجموعه رمان نوجوان امروز و “محمود حسینی” برای کتاب “رفاقت با سازهای ایرانی”، لوح زرین، دیپلم افتخار و کارت هدیه ۳۰ میلیون ریالی را برای مجموعه رمان نوجوان از انتشار یافتنات افق و “۱۰۰ دانشمند ایران و اسلام” از نشر طلایی به سبب طراحی یکپارچه مناسب یونیفرم و تناسب طراحی جلد با محتوای کتاب به “کیانوش غریب‌پور” تقدیم شد.

در پایان نیز در بخش تصویرگری هیأت داوران ضمن تقدیر از “حسن موسوی”، “پژمان رحیمی‌زاده”، “الهه طاهریان” لوح زرین، دیپلم افتخار و کارت هدیه ۳۰ میلیون ریالی را به کتاب «شاهزاده بابل» اثر “پیمان رحیمی‌زاده” به سبب برقراری درست ارتباط متن با تصویر، تصویرهای پرکار، توجه ویژه و پردازش تصویری و ایجاد فضاسازی اسطوره‌ افسانه‌ای از مؤسسه فرهنگی مرادی ترتیب تقدیم کرد.

این مراسم با با گرامی‌داشت یاد شهید بهنام محمدی، نوجوان مسجدسلیمانی که در سن ۱۳سالگی به شهادت رسید، همراه بود که ضمن پخش نماآهنگی از شهید بهنام محمدی و تجلیل از خانواده این شهید، سید صادق رضایی، مدیرعامل کانون پرورش فکری و جواد محقق، دبیر جشنواره نیز سخنرانی کردند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.