مدارس قرآنی فرصتی برای پرورش چهره های قرآنی در کشور است

وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا:

برگزاری پانا : وزیر آموزش و پرورش گفت : هر شخص در هر لباس وشغلی که باشد می تواند از فرهنگ قرآنی بهره مند شود و مدارس قزآنی فرصت مناسبی برای پرورش چهره های قرانی در کشور است .

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبر نگار دین و اندیشه پانا اظهار کرد : خلا مدرسه ای را در کشور احساس کردیم وشاید به زعم عده ای ما مدارس معارف را داشتیم و این کار موازی کاری بود که البته  این نوع مدارس نیز در جای خود نیکو هستند اما همه دانش آموزان این مدارس مربوط به شاخه های علوم انسانی و مربوط به رشته ای خاص بودند.

وی افزود : با تدابیری که اندیشیدم قصد داریم مدارسی را به صورت تخصصی تاسیس گردد که علاوه بر اینکه دینی هستند قرآنی نیز باشند و دانش آموزانی که  می خواهند در رشته های غیر از معارف و علوم انسانی تحصیل کند با چهره و فرهنگی  قرآنی فارغ التحصیل گردند .

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد :تاسیس مدارس قرآنی راهی است برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین آینده سازان کشور و با برنامه ریزی های صورت گرفته از اول تا سوم ابتدایی برنامه ریزی های لازم صورت پذیرفته که در آینده این آموزش ها تا دوره متوسطه ادامه می یابد.

وی تصریح کرد :دانش آموزان از این پس همزمان با مطالب درسی خود خواندن قرآن و مفاهیم قرآنی را فرا می گیرند و امیدواریم در آینده فردی که دوست دارد خلبان،مهندس و … گردد با توجه به این آموزش ها در رفتار و ظواهر خود قرآن را مد نظر داشته باشد .

حاجی بابایی خاطر نشان کرد : امیدواریم مدارس قرآنی فرصتی باشد برای پرورش چهره های قرآنی در کشور  که این مهم خود از بزرگترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.