مدارس و دانشگاه‌های کدام شهرها و استان‌ها، سه‌شنبه ۳ خرداد تعطیل است؟

مدارس و دانشگاه‌ها چندین استان بدلیل آلودگی هوا تعطیل است.

مدارس و دانشگاه‌های کدام شهرها و استان‌ها، سه‌شنبه ۳ خرداد تعطیل است؟

به گزارش ممتاز نیوز، مدارس و دانشگاه‌ها چندین استان بدلیل آلودگی هوا تعطیل است.

تعطیلی مدارس در زنجان

صفی‌اله کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به آلودگی هوای استان،  اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و شاخص کیفی هوا در وضعیت خطرناک، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان برگزار شده است.
وی افزود:  بر اساس این مصوبه روز سه شنبه ۳ خرداد ماه همه مراکز آموزشی (دانشگاه‌ها، فنی و حرفه‌ای، مراکز علمی) تعطیل و امتحانات به روز دیگر موکول می‌شود.

این مسئول  ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی در همه مدارس استان در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر در همه مقاطع تحصیلی، تعطیل است و امتحانات داخلی همه دوره‌ها و همچنین هماهنگ پایه ششم لغو و تاریخ برگزاری آن متعاقباً توسط مدیران مدارس به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کرامتی با اشاره به فعالیت ادارات تصریح کرد: به استناد دستورالعمل شرایط اضطراری آلودگی هوا، فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی به استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانک‌ها و خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی در روز سه‌شنبه سوم خرداد تعطیل خواهد بود.

لغو همه امتحانات دانش آموزان کرمانشاه در روز سه‌شنبه

روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: با توجه به اعلام تعطیلی روز سه شنبه، سوم خرداد از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به دلیل آلودگی هوا، تمامی امتحانات داخلی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در این روز لغو و  به روز دیگری موکول خواهد شد.

امروز (سه شنبه) ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس استان به دلیل گردوغبار تعطیل است.

تمامی مدارس استان تهران سه شنبه تعطیل است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی تمامی مدارس استان تهران در تمامی مقاطع برای امروز سه‌شنبه (سوم خردادماه) خبر داد.

عابد ملکی گفت: با توجه به ورود توده گرد و غبار از غرب کشور و پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای قرار گرفتن وضعیت شاخص هوای تهران در شرایط ناسالم، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه داد.

وی افزود: مطابق مصوبات این جلسه تمامی مدارس در تمامی مقاطع در استان تهران امروز سه‌شنبه (سوم خردادماه) تعطیل است.

مدارس قم امروز به علت آلودگی هوا تعطیل است

کارگروه اضطرار آلودگی هوای قم در اطلاعیه ای اعلام کرد که مدارس این استان امروز سه‌شنبه سوم خردادماه تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به ورود گردوخاک از غرب کشور و پیش‌بینی انجام شده توسط اداره‌کل هواشناسی مبنی بر ورود گرد و خاک به استان، احتمال کاهش کیفیت هوا و افزایش گرد و خاک تا صبح امروز وجود دارد.

برهمین اساس، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی امروز سه‌شنبه سوم خرداد ماه تعطیل و آموزش‌ها به‌صورت مجازی دنبال خواهد شد.

تعطیلی مدارس استان مرکزی

رئیس کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: تمام مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها، موسسات اعتباری و ادارات امروز ( سه‌شنبه) به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های هوا تعطیل است.

مهدی زندیه‌وکیلی افزود: این تصمیم بر اساس مصوبه کارگروه شرایط اضطراری و به دلیل نفوذ توده گرد و غبار در استان مرکزی گرفته شده است.

وی بیان کرد: تعطیلی امروز ، (سه‌شنبه) سوم خردادماه به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس۱۱۵، خدمات شهری شهرداری‌ها، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان‌ها وآتش نشانی ها است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی توصیه کرد: در این شرایط مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان و سایر افراد تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

مدارس و مراکز آموزشی سردشت روز سه‌شنبه تعطیل است

مدیر آموزش و پرورش سردشت گفت: به علت پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا، همه مدارس و مراکز آموزشی این شهرستان روز سه‌شنبه تعطیل است.

نجم الدین سمیعی افزود: با توجه به تصمیم مدیریت بحران شهرستان به جهت بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردهای بیش از حد استاندارد، مدارس دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی، پیش دبستانی و آموزشگاه‌های علمی آزاد این شهرستان امروز در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

وی در خصوص برگزاری امتحانات نیز اظهار کرد: امتحانات داخلی نوبت صبح مدارس متوسطه اول و دوم به روز و تاریخ دیگری موکول می‌شود و زمان آن با هماهنگی مدیران مدارس متعاقبا به دانش آموزان اعلام خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش سردشت ادامه داد: در صورت تداوم شرایط جوی نامساعد از نظر گرد و غبار، تعطیلی نوبت بعد از ظهر مدارس نیز از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

مدارس بوکان بخاطر آلودگی هوا تعطیل شد

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش بوکان گفت: با توجه به تصمیم مدیریت بحران ️و بخاطر وضعیت جوی و آلودگی هوا بر اثر بروز گرد و غبار، امروز سه‌شنبه همه مدارس این شهرستان تعطیل اعلام شد.

محمد صالحی اظهار کرد: با توجه به تصمیم مدیریت بحران، تمام مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی شهری و روستایی، پیش دبستانی و آموزشگاه‌های علمی آزاد این شهرستان روز سه‌شنبه سوم خرداد در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

وی افزود: زمان امتحان روز سه‌شنبه مدارس با هماهنگی مدیر مدرسه متعاقبا به دانش آموزان و اولیا اعلام خواهد شد.

صالحی اضافه کرد: چون در این ایام فقط امتحانات پایان سال برگزار می‌شود و با توجه به حساسیت موضوع سلامت دانش آموزان، تصمیم به تعطیلی مدارس گرفته شد.

تمام مدارس البرز امروز تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی در این استان امروز سه شنبه سوم خرداد به علت آلودگی هوا خبر داد.

محمد رضا فلاح نژاد افزود: تمام مدارس در شهرستان های استان البرز تعطیل خواهد بود.

وی یاد آورشد:  این آلودگی هوا با منشا ریز گردهای خارجی بوده و استمرار دارد.

گرد و خاک مدارس و ادارات کردستان را تعطیل کرد

استانداری کردستان اعلام کرد به دنبال هشدار هواشناسی کردستان مبنی بر سطح نارنجی و تداوم آلودگی هوا، سه شنبه سوم خرداد ماه، تمامی ادارات، سازمان های دولتی، بانک ها، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر استان کردستان تعطیل اعلام شد.

پیرو هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی مبنی بر تداوم آلودگی هوا، به پیشنهاد مدیر کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، با تصویب ستاد مدیریت بحران استان تمامی ادارات، سازمان ها، بانک ها، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تمام مدارس شهری و روستای در دو نوبت صبح و عصر سراسر استان به جز دستگاه های امدادی و خدمت رسان و مراکز درمانی روز سه شنبه سوم خرداد ماه تعطیل اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است تمام امتحانات دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی در روز سه شنبه سوم خرداد ماه لغو و با اعلام آموزش و پرورش استان کردستان، زمان بعدی برگزاری آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

تعطیلی مدارس و ادارات خوزستان در روز سه شنبه

همه مقاطع تحصیلی و ادارات خوزستان در روز سه شنبه به دلیل گرد و غبار شدید تعطیل اعلام شد.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، در پی وقوع گرد و غبار شدید تعطیلی سراسری مدارس و ادارات را در روز سه شنبه اعلام کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.