مدارک لازم برای رای دادن

۲۳خردادماه،

وزیر کشور گفت: مردم تنها می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه و دانستن شماره ملی خود در انتخابات رای دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران “مصطفی محمد نجار” پس از پایان نهمین جلسه هیئت اجرایی مرکزی انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به برگزاری منظم این جلسات امروز دومین جلسه فوق العاده با حضور تمام اعضا برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هریک از اعضای هیئت اجرایی انتخابات آخرین گزارش‌های خود را ارائه کردند، افزود: تبلیغات کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا رسما تا ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه به اتمام می رسد.

وزیر کشور با بیان اینکه از ۸ صبح روز جمعه رای‌گیری از تمام شعب اخذ رای آغاز خواهد شد، تاکید کرد: طبق گزارشهایی که مسئولان وزارت کشور در این جلسه ارائه کردند حاکی از آن بود که تمام مقدمات برای برگزاری این انتخابات در تمام استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در سراسر کشور فراهم شده است.

رئیس هیئت اجرایی مرکزی انتخابات دربارهٔ آخرین آمارها هم اکنون در مورد آخرین آمارها گفت: ۶۰ هزار شعبه در سراسر کشور فرایند اخذ رای را انجام خواهند داد و از طرفی ۱۳۰ هزار صندوق اخذ رای در این شعب وجود خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به صندوق‌هایی که در خارج از کشور در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در ۹۶ کشور و ۲۶۵ نمایندگی و شعب با توجه به هماهنگی‌هایی که با وزارت امور خارجه انجام شده است، فرایند اخذ رای انجام خواهد شد.

نجار در پاسخ به این سوال که در انتخابات آتی در چه سنی اشخاص می‌توانند رای بدهند، گفت: کسانی که ۱۸ سالگی را به اتمام رسانده‌اند، می‌توانند برای رای دادن در انتخابات حضور پیدا کنند.

وزیر کشور در مورد این موضوع که آیا مردم برای دادن رای خود حتما باید کارت ملی همراه داشته باشند، گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با مجلس شورای اسلامی انجام شده است مردم برای دادن رای باید همراه خود شناسنامه و شماره ملی خود را داشته باشند بنابراین با توجه به این موضوع داشتن کارت ملی الزامی نیست.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.