مدال اتحاد معنوی روسیه به رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان اعطا شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مدال را ‘راویل عین الدین’ رییس شورای مفتی های روسیه روز پنجشنبه در مراسم خاصی به خرمشاد اعطا کرد.

رهبر مسلمانان روسیه در مراسم اعطای مدال به رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: افتخار دارم این مدال را بخاطر اقدامات شما به عنوان رئیس سازمانی که با داشتن بیش از ۸۰ نمایندگی در سراسر دنیا برای ترویج سنت های معنوی و فرهنگی و تحکیم صلح و ثبات و دوستی میان ملل مختلف تلاش می کند، تقدیم کنم.

خرمشاد هم با تشکر و قدردانی از توجه شورای مفتی های روسیه اظهار امیدواری کرد همکاری های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان و به تبع آن رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با این نهاد اسلامی روسیه بیش از پیش گسترش یابد و ثمرات بیشتر به بار آورد.

در این مراسم جمعی از مقامهای شورای مفتی های روسیه از جمله دو معاون رییس این شورا به همراه رییس بخش بین الملل آن و از ایران هم سفیر ایران در روسیه و رایزن فرهنگی سفارت ایران در مسکو شرکت داشتند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان امروز همچنین از مراحل ساخت مسجد جامع مسکو بازدید و ‘دمیر عزتولین’ معاون شورای مفتی های روسیه گزارشی از اقدامات ساختمانی این بنای مذهبی ارائه کرد.

عزتولین در این بازدید گفت که مسجد جامع مسکو ظرفیت پذیرش ۱۲ هزار نفر را خواهد داشت و در محوطه آن مجموعه ای از اماکن فرهنگی مذهبی دایر خواهد شد.

وی همچنین گفت که ساختمان شورای مفتی های روسیه در محوطه مسجد جامع در زمینی به وسعت دو هزار مترمربع تخریب و به جای آن ساختمانی شش طبقه احداث خواهد شد.

معاون شورای مفتی های روسیه از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در امر احداث مسجد جامع، تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت که در مراسم کلنگ زنی (آغاز مراحل ساختمانی) مسجد جامع مسکو آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب حضور داشت و کپسول ویژه در زیربنای مسجد با مشارکت ایشان گذاشته شد.

عزتولین ابراز امیدواری کرد که دکتر خرمشاد و هیاتی از ایران در مراسم افتتاح ساختمان جدید مسجد جامع مسکو حضور داشته باشند.

‘محمد باقر خرمشاد’ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان هم در این بازدید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان روسیه تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به مقاومت ایران در برابر شیطنت های برخی کشورها گفت: به نام اسلام و مسلمانان مقاومت می کنیم و همین مقاومت ها امکان برای ساخت چنین مسجدهای بزرگی را فراهم می کند.

مسجد جامع مسکو در سال ۱۹۰۴ ( ۱۲۸۳ ) ساخته شده بود و گنجایش حدود چهارهزار نفر را داشت.

اقدامات ساختمانی برای توسعه این مسجد تا بیش از ۱۲ هزار نفر، از هفت سال پیش جریان دارد.

در روسیه بیش از ۲۰ میلیون مسلمان زندگی می کنند که اکثرا در مناطق مرکزی، قفقاز و ولگای این کشور سکونت دارند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان برای انجام دیدار کاری دو روزه در مسکو بسر می برد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۸۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.