مدت اعتبار پروانه کسب موقت یک سال و دائم ۵ سال تعیین شد

۰۱ تیرماه ۱۳،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که مدت اعتبار پروانه کسب واحدهای صنفی به صورت موقت یکساله و به صورت دائم ۵ ساله باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزییات لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور، در صحن علنی امروز یک شنبه مجلس بعضی از مواد این لایحه را به تصویب رساندند.

طبق ماده ۴ این لایحه صنف، عبارت است از گروهی از اشخاصی که طبیعت فعالیت آنان از یک نوع باشد. صنوف مشمول این قانون با توجه به نوع فعالیت آنها به دو گروه تولیدی – خدمات فنی و توزیعی – خدماتی تقسیم می‌شود.

همچنین مجلس مصوب کرد که پروانه‌ی کسب مجوزی است که طبق مقررات این قانون به منظور آغاز و ادامه کسب و کار یا حرفه به صورت موقت یا دائم به فرد یا اشخاص صنفی برا محل مشخص یا وسیله‌ی کسب معین داده می‌شود.

در تبصره ذیل این ماده آمده است که پروانه کسب موقت تنها برای یک بار صادر می‌شود. مدت اعتبار پروانه کسب موقت و دائم ۵ سال است.

طبق تبصره ۲ این ماده اتحادیه صنفی مکلف است با انقضاء مدت اعتبار پروانه کسب اخطاریه یک ماهه برای تبدیل پروانه موقت به پروانه دائم یا تمدید پروانه دائم صادر کند و در صورت عدم تبدیل یا تمدید پروانه واحد صنفی در حکم واحد بدون پروانه تلقی می‌شود.

طبق ماده ۶ لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور اتاق اصناف شهرستان نیز اتاقی متشکل از روسای اتحادیه‌های صنفی هر شهرستان برای انجام وظایف و مسئولیتهای مقرر در این قانون است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.