مدت تحصیل هنرستانی‌ها یکسال اضافه شد

۱۲خردادماه،

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش، از دانشگاه فرهنگیان به عنوان حلقه پژوهشی میان صف و ستاد آموزش و پرورش نام برد و بر پاسخگویی این دانشگاه به سئوالات پژوهشی حوزه‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش، از دانشگاه فرهنگیان به عنوان حلقه پژوهشی میان صف و ستاد آموزش و پرورش نام برد و بر پاسخگویی این دانشگاه به سئوالات پژوهشی حوزه‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد.

 ابراهیم سحرخیز با اشاره به استقرار نظام تازه آموزشی در قالب دو دوره ابتدایی و متوسطه گفت: در قبل چهار دوره تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی داشتیم که در نظام تازه آموزشی این چهار دوره در قالب ۲ دوره ابتدایی و متوسطه تقسیم بندی شده است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین افزود: براساس اقتضائات سنی دانش آموزان در هر دوره تحصیلی ونگاه دین مبین اسلام بر ویژگی‌های روحی، روانی، عاطفی و عقلانی هر دوره تحصیلی، دوره ابتدایی و متوسطه هر کدام به دو دوره سه ساله تقسیم می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که دو نوع مدرسه در قالب عناوین دبستان و دبیرستان خواهیم داشت، تصریح کرد: هنرستانها نیز مکان‌هایی برای تحصیل علاقمندان رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای کسب آموزش‌های مهارتی می باشند که در اولین گام، با افزایش یک سال به طول مدت تحصیل آن‌ها از ۲ سال به ۳ سال، فرصت بیشتری برای کسب آموزش‌های مهارتی به هنرجویان فراهم آمده است.

وی ادامه داد: جایگاه نظام هدایت و راهنمایی تحصیلی در نظام تازه آموزشی، سه ساله اول دوره متوسطه خواهد بود.

ابراهیم سحر خیز، تغییر در محتوای کتب درسی را از مهمترین آثار تحولی نظام تازه آموزشی قلمداد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این تغییرات از دوره ابتدایی آغاز و دامنه آن در سال تحصیلی آینده به دوره متوسطه هم کشیده خواهد شد.

وی، ورود کتب تازهی همچون کار و فناوری، تفکر و پژوهش، تفکر و سبک زندگی و متناسب سازی زمان آموزش را سببی بر جهت گیری نوین آموزش و پرورش در عرصه تولید محتوای آموزشی در این وزارتخانه دانست.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.