مدت کار پرتغالی‌ها طولانی‌تر می‌شود

۱۴اردیبهشت،

دولت پرتغال تحت مجموعه تدابیر تازه برای کاهش هزینه، قصد دارد سن بازنشستگی را یک سال و ساعت کار روزانه کارمندان بخش دولتی را یک ساعت افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هدف از طرح این تدابیر که از سال آینده اجرا می‌شوند، ۴٫۸ میلیارد یورو صرفه‌جویی تا سال ۲۰۲۴ است. این تدابیر شامل برنامه‌های تعدیل داوطلبانه برای ۳۰ هزار نفر از کارمندان بخش دولتی می باشند.

دولت در مورد این طرح با مخالفان، اتحادیه‌ها و کارفرمایان مذاکره خواهد کرد اما این قدرت را دارد که آنها را به اجرا بگذارد.

بخشی از صرفه‌جویی مورد نظر دولت از کاهش پرداخت اضافه کار در بخش دولتی و هزینه کمتر برای مستمری‌ها و بهداشت و درمان تامین خواهد شد.

کمیسیون اروپا به پرتغال اخطار داده که تدابیر تازه ممکن است با مشکلات مشابهی روبرو شوند که سبب شد دادگاه عالی این کشور بعضی از تدابیر ریاضتی دولت را رد کند و همچنین تدابیر مذکور رکود اقتصادی عمیق‌تری را به دنبال خواهند داشت.

متوسط حقوق در بخش دولتی پرتغال بالاتر از بخش خصوصی است و کارکنان این بخش مانند کارکنان بخش خصوصی از این پس هشت ساعت در روز کار می‌کنند و درواقع دولت با این اقدام برابری را ترویج می‌کند.

به گزارش رویترز، در حالیکه این طرح نارضایتی اجتماعی بیشتری را در پی خواهد داشت اما بعید است در عزم دولت برای کاهش کسری بودجه تاثیری بگذارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.