مددی: ۵۰ میلیارد بدهی داشتیم/ باید عملکرد مجیدی را ارزیابی کنیم

مدیرعامل باشگاه استقلال می‌گوید باید عملکرد سرمربی تیمش مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌وگویی تلویزیونی، درباره حضورش در باشگاه استقلال اظهار کرد: از روزی که به باشگاه استقلال آمدم، تصور چنین این حجم مشکلات را نمی‌کردم. ما با پنجره بسته مواجه شدیم. با مجوز حرفه‌ای‌گری روبرو شدیم که برطرف شد. ما بالغ بر ۵۰ میلیارد بدهی داشتیم و حساب باشگاه خالی بود.
او درباره اختلافاتی که میان خود او و مجیدی مطرح می‌شود، اظهار کرد: من بی‌ثباتی را برنمی‌تابم. ما در ماجرای مهدی قایدی به این نتیجه رسیده بودیم که قایدی شرایط بازی کردن در استقلال را ندارد و قایدی هم از من درخواست کرد که این انتقال صورت بگیرد. می‌توانم حدس بزنم پشت صحنه چه اتقاقاتی می‌افتد. ما در باشگاه استقلال شاهد یک پدیده‌ای به نام ارتش فحاش مجازی هستیم که دست از سر استقلال برنمی‌دارند و این‌ها خیلی اختلاف ایجاد می‌کنند و این برای من عجیب است. هواداران از خیلی از مسائل خبر ندارند.
او در خصوص رقم انتقال مهدی قایدی به شباب الاهلی امارات گفت: رقم رضایت‌نامه انتقال مهدی قایدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بود و مبلغی بابت انتقال بعدی او لحاظ می‌شود و یک سری آپشن‌های دیگری هم دارد. این مبلغ تماما برای باشگاه استقلال است. شبی که قرار بود به تهران بیایم، مذاکرات ما به نتیجه رسید و پافشاری ما هم جواب داد و رقم انتقال ما هم نهایی شد و مبلغ مورد نظر هم دریافت شد.
مددی در خصوص اینکه گفته شده است ۲۵۰ هزار دلار از مبلغ انتقال قایدی، بابت اردوی دوبی هزینه شده است، گفت: من همه این‌ها را تکذیب می‌کنم. ما بخشی از هزینه‌ها را با پول انتقال قایدی صورت دادیم و بخش دیگری از پول را از محل پولی که در AFC داشتیم، صورت دادیم. ما با این پول نیز ۳۰ درصد از پول گابریل پین را دادیم و آقای امیری ۱۲۰ هزار دلار را برگرداندند. ما همچنین با این پول قبل از بازی الهلال، بخشی از مطالبات بازیکنان را پرداخت کردیم که آن هم با پول قایدی انجام شد.
مدیرعامل استقلال درباره وضعیت ابوالفضل جلالی گفت: ما قبل از تفاهم‌نامه‌ای که خواستم با آقای جلالی صورت بدهیم، من به پزشک معتمد تیم سپردم تا وضعیت او مشخص شود. هنوز انتقال جلالی قطعی نشده است و ما همچنان با باشگاه سایپا سر مبلغ رضایت‌نامه مذاکره می‌کنیم.
مددی در پاسخ به این سوال که چه بازیکنانی از لیست مجیدی به تیم جذب شده‌اند، گفت: سرمربی یک لیستی به من دادند که برای جذب آن بازیکنان اقدام کنیم. ما فقط در خصوص جذب شیمبا موفق نبودیم. شهباززاده بنایی برای حضور در باشگاه استقلال نداشت. عددی که ایشان به ما گفت با باشگاه همخوانی نداشت. شیمبا پیش قرارداد را امضا کرده بود و حاضر شده بود بلیت را از برزیل به دوبی برای او فراهم کنیم. ما دیدیدم در ادامه خبری از ایشان نشد و ما متوجه شدیم ایشان با باشگاه فولاد دوباره وارد مذاکره شده است. من روی تخت بیمارستان وضعیت شیمبا را پیگیری کردم. همان موقع دوستانی از باشگاه فولاد به من زنگ زدند که با بازیکنان ما قرارداد نبندید. من هم گفتم این بازار رقابت است و ما باید خواسته‌های سرمربی را برآورده کنیم. یکی از دلایل اینکه شیمبا با فولاد تمدید کرد، به خاطر طلب قبلی‌اش با فولاد بوده است و قطعا پول پیشنهادی باشگاه فولاد،‌ بیشتر از ما بوده است. من وقتی قاسمی‌نژاد را جذب کردم، سیل پیام‌های تشکر به من روانه شد و از من تشکر کردند. من برای شادی دل هوادران تمام همت  خود را گذاشتم. چطور من بهترین مدیرعامل ایران می‌شوم و مورد تحسین قرار می‌گیرم و یک هفته بعد روی تخت بیمارستان انواع فحاشی‌ها علیه من می‌شود.
او در خصوص وضعیت دفاع چپ باشگاه استقلال و نبود هیچ بازیکنی در این پست خاطرنشان کرد: ما یک جوان خوب در دفاع چپ به نام متین کریم زاده و محمد دانشگر را داریم. صحبت از محمد نادری شد. برخی نکات کذبی را می‌گویند. قرارداد نادری یک ساله بوده است. قرارداد او در قزوین بسته شده است و بدون هماهنگی من این اتفاق افتاد. به من رسول‌پناه مدیرعامل وقت پرسپولیس گفت که نادری به استقلال رفته  و مبلغ رضایت‌نامه او ۵۰ هزار یورو بوده است. ما به خاطر شتاب‌زدگی در عقد قرارداد مجبور شدیم ۲۰۰ هزار یورو مبلغ رضایت‌نامه را بدهیم. تا اینجای کار ما ۱۰۰ هزار یورو به باشگاه بلژیکی دادیم و بقیه این پول را قرار است محمد نادری پرداخت کند.

مدیرعامل استقلال درباره وضعیت عدم تمدید قرارداد با مسعود ریگی گفت: آقای ریگی یکی از پسران بااخلاق فوتبال ایران است. ما بر اساس پیشرفت این بازیکن ۲  جلسه با مدیربرنامه‌های او گذاشتم. ما ۷۰۰ درصد مبلغ قرارداد ریگی را افزایش داده بودیم. البته مدل افزایش قرارداد ما بر اساس یک مدل جدید بود. این مدل جدید یک مبلغ پایه و یک مبلغ بر اساس کارایی بازیکن در میدان است. آپشن‌های دیگری هم در قرارداد گذاشتیم تا به درد تیم بخورد. من از زبان ریگی هیچ رقمی را نشنیدم اما مبلغ پیشنهادی ما مورد تایید ریگی نبود.
مددی درباره وضعیت حضور فرشید اسماعیلی در استقلال گفت: اگر انضباط در تیم نباشد، سنگ روی سنگ بر نمی‌آید. مجیدی به من گفته بود که اسماعیلی نمی‌گذارد بازیکنان قرارداد ببندد. بازیکن بی‌اخلاق در استقلال جایی ندارد. ایشان به دلیل تعدد موارد انضباطی و از بین بردن حرمت مدیران استقلال شرایط مناسبی برای ماندن در استقلال ندارد.
مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه برای انتقال مهدی قایدی به امارات چه کسی با باشگاه مقصد صحبت کرده است؟ گفت: آقای مجیدی در استراحتی به دوبی رفتند با من در تماس بودند. او گفت من مدیر شباب الاهلی صحبت کردم و این مدیر گفت من بالای یک میلیون دلار برای انتقال قایدی نمی‌دهم. بعد از چند روز یک نامه‌ای از باشگاه شباب الاهلی آمد و یک مدیر برنامه ایرانی برای انتقال مهدی قایدی معرفی شد. وقتی این پیشنهاد رسمی آمد، من به همراه مدیر بین الملل باشگاه به دوبی رفتیم و ۳ روز آنجا بودیم و بعد از ۳ روز مذاکرات متعدد، توانستیم قایدی را ترانسفر کنیم. برای خیلی‌ها عجیب بود که من چنین ترانسفری را انجام دادم.
او درباره شایعات مختلفی که در خصوص ماندن یا نماندن فرهاد مجیدی در استقلال مطرح می‌شود، گفت: ما یک فصل فوتبالی‌مان به پایان رسید. این حق هیات مدیره است که یک ارزیابی کلی در خصوص عملکرد کلی سرمربی تیم داشته باشد. قرار است نماینده هیات مدیره که آقای مظلومی باشند در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهند و تصمیم‌گیری کنیم.
مددی در خصوص مطلب اعتراضی وریا غفوری در فضای مجازی گفت: من پست آقای غفوری را تایید نمی‌کنم. مساله ایشان انضباطی خواهد بود و ما پیگیری خواهیم کرد.
او در خصوص وضعیت پرداخت پرونده استراماچونی و پادوانی گفت: آقای استراماچونی و آقای پادوانی هنوز پرونده‌شان در دادگاه عالی ورزش است و ما وکلای بین‌المللی ما در حال پیگیری این پرونده هستند.
مدیرعامل استقلال درباره سرپرست نشدن جواد زرینچه در تیم اظهار کرد: ما حکم ایشان را صادر کردیم اما فضای آلوده مجازی، زرینچه را از باشگاه استقلال دور کرد.
او در پایان گفت: کار کردن در باشگاه استقلال سخت است. من تا موقعی که بتوانم خدمت کنم، در باشگاه استقلال حضور خواهم داشت.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.