مدرسه تئاتر بزودی راه‌اندازی می‌شود

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش ممتازنیوز به نقل از«خبرگزاری دانشجو»، نشست خبری تماشاخانه ایرانشهر صبح امروز با حضور سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان و رئیس تماشاخانه ایرانشهر در خانه هنرمندان برگزار شد.

وی در ابتدا کلیاتی در خصوص  برنامه‌های سال قبل این تماشاخانه و برنامه‌های آینده آن عنوان کرد.
 
سرسنگی با اشاره به حمایت‌های مالی شهرداری از این تماشاخانه گفت: ما از بودجه‌های دولتی استفاده نمی‌کنیم، بنابراین تقریباً خصوصی حساب می‌شویم؛ گرچه شهرداری به ما کمک‌هایی می‌کند.

مدیرعامل خانه هنرمندان مهم‌ترین اصل در فعالیت‌های تماشاخانه ایرانشهر را حرفه‌ای بودن عنوان کرد و ادامه داد: حرفه‌ای بودن به عنوان یک اصل در تماشاخانه ایرانشهر مدنظر است؛ ما سعی کرده‌ایم به‌ عنوان یک الگوی تازه در بین تماشاخانه‌های تازه در کشور قرار بگیریم.

وی مهم‌ترین نکته این حرفه‌ای بودن را در انتخاب آثار رسیده به این تماشاخانه دانست و افزود: ما برای یک سال برنامه‌ریزی می‌کنیم؛ یعنی در همان ابتدا که رئیس تماشاخانه ایرانشهر شدم، گفتم ما باید برنامه یک ساله تدوین کنیم، بنابراین در سال ۹۰ برنامه‌های سال ۹۱ را مدون کردیم؛ امسال نیز یک قدم پیش رفته و برنامه ۱۸ ماهه در دست داریم.

سرسنگی در خصوص برنامه‌های این تماشاخانه بیان کرد: تعداد درخواست‌هایی که برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر داریم، بسیار بالا است، اما عمر تماشاخانه دو سال است و بضاعت اندکی داریم؛ به همین سبب نمی‌توانیم به همه درخواست‌ها جواب مثبت دهیم.

مدیرعامل خانه هنرمندان مجموع بازدیدکنندگان از تئاترهای این تماشاخانه را در سال ۹۱ حدود صد هزار نفر بیان کرد و گفت: پارسا پیروزفر، سیما تیرانداز و هما روستا از جمله هنرمندانی می باشند که در طول سال ۹۲ در این تماشاخانه برنامه برگزار می‌کنند.

وی معرفی چهره‌های تازه به تئاتر کشور و همچنین اجرای دو نمایش از خارج کشور در این تماشاخانه را از دیگر برنامه‌های خود معرفی کرد.

سرسنگی در خصوص راه‌اندازی مدرسه تئاتر گفت: ما با آموزش و پرورش هماهنگ کردیم تا مدرسه تئاتر راه ‌بیندازیم تا در این مدرسه دانش‌آموزان بااستعداد را از مقطع راهنمایی انتخاب کرده و تحت حمایت خود بگیریم؛ اشخاصی که به این مدرسه می‌آیند، از مقطع راهنمایی تا دانشگاه، یعنی در یک پروسه طولانی تحت حمایت ما قرار می‌گیرند و آموزش های لازم را برای ورود به عرصه تئاتر خواهند دید. ورود به این مدرسه رایگان است. مدرسه تئاتر در کشورهای دیگر نیز هست، ولی تعدادشان بسیار نیست. این مدرسه از معدود مدارسی است که از سنین نوجوانی اشخاص را برای ورود به تئاتر آماده می‌کند.

مدیرعامل خانه هنرمندان با اشاره به فیلمبرداری تئاترهای تماشاخانه‌ ایرانشهر گفت: ما از سال ۹۱  تئاترهایی را به صورت حرفه‌ای فیلمبرداری می  کنیم و مایلیم تا پایان اردیبهشت حدود ۲۰ فیلم تئاتر برای عرضه در بازار داشته باشیم؛ همچنین امیدواریم بتوانیم در آینده بعضی از این تئائرها را با زیرنویس در کشورهای دیگر نیز عرضه کنیم.

در ادامه برنامه بعضی خبرنگاران سوالاتی را از سرسنگی پرسیدند؛ وی در خصوص جشن زنان و موسیقی که سال قبل با حاشیه های فراوان برگزار شد، گفت: بخشی از برنامه‌هایی که در خانه هنرمندان انجام می‌گیرد، توسط دیگر موسسات انجام می‌شود و ما مجری آنها نیستیم؛ در اصل ما کمک می‌کنیم موسسات فرهنگی برنامه‌های خود را اینجا برگزار کند.

سرسنگی ادامه داد: ماجرای جشن زنان و موسیقی این بود که بعضی از دوستان وقتی به ما مراجعه می‌کنند، یک چیز می‌گویند و در سالن کار دیگری انجام می دهند؛ نمونه آن هم این جشن است. بعضی از دوستان از سر ناآگاهی یا از سر شیطنت ما را در مواجهه با رسانه‌ها قرار می دهند.

مدیرعامل خانه هنرمندان در توضیح این جشن ادامه داد:‌ ما باید نقدها را بپذیریم؛ از طرفی دیگر وقتی جایی مثل خانه هنرمندان، برنامه‌هایی با این گستردگی انجام می‌دهد، ممکن است خطاهایی صورت گیرد، بنابراین ما باید این خطاها را بپذیریم. بخشی از آن برنامه مورد تأیید ما نبود، بنابراین مراتب اعتراض خود را به آن موسسه که برنامه را اجرا کرد، اعلام کردیم. همچنین تا زمانی که من اینجا هستم، آن موسسه هیچ برنامه‌ای در خانه هنرمندان اجرا نخواهد کرد. از طرفی هم به دوستانم تذکر دادم که نظارت خود را بیشتر کنند.
 
لازم به ذکر است، برنامه جشن زنان و موسیقی از جمله برنامه‌های پرحاشیه سال قبل بود که در آن هیچ یک از رسانه‌های داخلی حضور نداشته و تنها از رسانه‌های خارج از کشور دعوت شده بود که این امر مورد اعتراض اکثر رسانه‌های داخلی قرار گرفت.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.