مدرسه و کلاس درس جعبه سیاه جامعه هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه مدرسه و کلاس درس جعبه سیاه جامعه هستند، گفت: امروز جامعه، نتیجه دیروز مدارس ماست و فردای جامعه نتیجه امروز مدارس است.

مدرسه و کلاس درس جعبه سیاه جامعه هستند

به گزارش ممتاز نیوز، سید جواد حسینی در آیین معارفه علی موحدی به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: امروزه در نظام جهانی و جامعه ایران پر بسامدترین و بیشترین مفهومی که در و نوشتار به آن می‌پردازند توسعه است و بیشترین نقش برای رسیدن به توسعه همه جانبه و تحول مبتنی بر توسعه، بر عهده نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود:  سازمان اصلی تحول در جامعه مدارس هستند و اگر مدارس درست عمل کنند تمام جامعه به سمت تحول و توسعه خواهد رفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: واحد اصلی تحول نیز کلاس درس است، مدرسه و کلاس درس جعبه سیاه جامعه هستند و امروز جامعه، نتیجه دیروز مدارس ماست و فردای جامعه نتیجه امروز مدارس است.

حسینی با بیان اینکه معلمان کارگزاران اصلی و فکور تحول هستند، گفت: هر جامعه‌ای که می‌خواهد روی تحول و توسعه را ببیند به سمت معلمان خود رفته است، دیوار هیچ جامعه‌ای از دیوار و حد معلمان فراتر نخواهد رفت و معلمان میزان الحراره جامعه هستند.

وی افزود: توجه کشورهایی نظیر ژاپن و مالزی به آموزش و پرورش موجب گام نهادن این کشورها در مسیر توسعه شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه در مسیر تحول نظام تعلیم و تربیت با موانعی مواجه هستیم گفت: برای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین نگاشته شد و ریل‌گذاری و حرکت نظام تعلیم و تربیت  باید بر اساس سند تحول بنیادین باشد.

حسینی با بیان اینکه در عصر کرونا نظام تعلیم و تربیت به سمت آموزش‌های مجازی حرکت کرد گفت: شبکه شاد برای ارائه آموزش‌های مجازی طراحی شد و تردد امواج جایگزین تردد افراد شد.

وی افزود: به مرور کشور به سمت شرایط پسا کرونا حرکت می‌کند و بازگشایی تدریجی مدارس نیز آغاز شده است ولیکن آموزش‌های مجازی به عنوان مقوم و مکمل ادامه خواهد یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مهر امسال پیچیده‌ترین مهر بعد انقلاب بود ولیکن با همت و تلاش همه معلمین و همراهی جامعه مهر باشکوهی را شاهد بودیم.

حسینی عنوان کرد: جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان کم برخوردار از تجهیزات هوشمند آموزشی در ایام کرونا بی‌بهره بودند گفت: با همت خیرین تاکنون ۳۶۱ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان کم برخوردار اهدا شده است.

وی افزود: ۱۲ هزار دانش‌آموز استان بوشهر نیز به تجهیزات هوشمند آموزشی دسترسی نداشتند که با همت خیرین و دستگاه‌های اجرایی برای ۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز این استان تاکنون تبلت تهیه شده است و این استان جزء ۵ استان برتر در این زمینه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به زودی از سوی سازمان نوسازی مدارس برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی ویژه ۴۵۰۰ دانش‌آموز دیگر استان بوشهر که هنوز تجهیزات هوشمند آموزشی ندارند اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش در نشستی ضمن معرفی علی موحدی به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از خدمات علیمراد کرمی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.