مدعیان حمایت از حقوق بشر در عربستان ؛ ناقضان حقوق بشر

مدعیان دفاع از حقوق بشر و آزادی در عربستان و بحرین خود کارنامه ای سیاه در زمینه حقوق بشر و آزادی دارند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ؛ از زمانی که توطئه علیه سوریه آغاز شد به نظر رسید کشورهای حوزه خلیج فارس جزء ضروری توطئه غرب علیه این کشور هستند تا به این توطئه ماهیتی عربی داده شود و در این میان نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در مکه مکرمه یکی از حلقه های نقش آشکار کشورهای حوزه خلیج فارس در این توطئه است.

عربستان سعودی به بهانه حقوق بشر کوشید از این نشست برای اتخاذ تعداد بیشتری از تصمیمات ظالمانه علیه سوریه استفاده کند. بنابراین چنین فعالیت هایی پرسش های زیادی را درباره تلاش های عربستان تحت عنوان حقوق بشر مطرح می کند. 

در ادامه گزارش آمده است: عربستان در حالی دم از حقوق بشر می زند که خودش از بزرگترین ناقضان حقوق بشر به شمار می رود به گونه ای که گزارش های سالانه سازمان فریدم هاوس درباره آزادی های سیاسی نشان می دهد عربستان در میان کشورهای عربی در زمینه رعایت حقوق بشر در رده پایانی قرار دارد. از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل در گزارش سال دو هزار و دوازده خود از سرکوب، بازداشت و شکنجه در عربستان سخن گفته است. در این گزارش همچنین از وجود نظامیان و تانک ها و تجهیزات نظامی عربستان در بحرین برای کمک به سرکوب ملت این کشور سخن گفته شده است. 

در بخش دیگری از گزارش با اشاره به اوضاع حقوق بشر در بحرین آمده است: بحرین در حالی سنگ حقوق بشر در سوریه را به سینه می زند که گزارش سازمان عفو بین الملل نشان می دهد در جریان سرکوب تظاهرات اعتراض آمیز در این کشور تاکنون شماری از افراد کشته شده اند. در این حال برخی گزارش ها نیز از کشته شدن شماری از افراد در زندان های بحرین بر اثر شکنجه حکایت می کنند و از تشکیل دادگاه های نظامی برای محاکمه غیرنظامیان سخن می گویند و می افزایند برخی از رهبران مخالفان در بحرین به حبس ابد محکوم شده اند. 

در ادامه گزارش آمده است: تردیدی نیست که حکومت های موجود در کشورهای شبه جزیره عربستان از ابتدایی ترین اصول حقوق بشر بی بهره هستند بنابراین ادعاهای این کشورها درباره آزادی و حقوق بشر در سوریه از جمله عجایب روزگار به شمار می رود.این کشورها در حالی چنین ادعاهایی را مطرح می کنند که با پول و سلاح از گروه های مسلح تروریستی برای ریختن خون مردم سوریه حمایت می کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.