مدعیان، نیم فصل اول لیگ برتر بسکتبال را با برد تمام کردند

۳۰م آذر ،

تیم بسکتبال مهرام در آخرین دیدار از هفته نهم لیگ برتر، دانشگاه آزاد را مغلوب کرد تا نیم فصل اول را با برد به پایان برساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته نهم لیگ برتر بسکتبال و نیم فصل اول رقابت‌ها با پیروزی مهرام مدافع عنوان قهرمانی برابر دانشگاه آزاد به پایان رسید. در این مسابقه که دانشگاه آزاد هنوز تحت تاثیر شکست تلخ برابر پتروشیمی بود عملکرد خوبی نداشت و با نتیجه ۹۱ بر ۶۸ برابر حریف خود تن به شکست داد.

مهرام در این مسابقه با ترکیب مهدی کامرانی، وحید حاجیان، صمد نیکخواه بهرامی، مارکو میلیچ و هومن رضایی وارد زمین شد تا نیمکت نشینی فرید اصلانی ادامه پیدا کند. در طرف دیگر نیز حامد حسین زاده، محمد جمشیدی، اشکان خلیل نژاد، صالح فروتن و موسی نبی پور برای دانشگاه آزاد وارد زمین شدند. مسابقه با امتیاز صمد نیکخواه بهرامی برای مدافع عنوان قهرمانی آغاز شد که همان ابتدا با سه امتیازی خلیل نژاد پاسخ داده شد. اشکان خلیل نژاد بازیکن پر اشتباه دانشگاه آزاد در دیدار قبل این تیم بود که در این مسابقه انگیزه بسیاری برای جبران داشت.

صمد نیکخواه بهرامی که با کفش های فسفری‌اش چهره میدان بود با هر اشتباه هم تیمی‌هایش فریاد می‌کشید تا تمرکز تیمش بیشتر شود. او به عملکرد داوری هم اعتراض داشت تا اینکه امیر حسین صفرزاده سرداور میدان با مهمد بچیروویچ صحبت کرد و آخرین اخطارش را به سرمربی مدافع عنوان قهرمانی داد.

در طرف دیگر میدان نیز محمد جمشیدی که در این مسابقه کاملا مهار شده بود سعی داشت تا امتیازآوری کند اما موفق نبود. او، اشکان خلیل نژاد و حامد حسین زاده بازیکنان خوب دانشگاه در این میدان بودند اما نمی‌توانستند از پس حریف نامدار خود بربیایند. عملکرد داوری کار را به جایی رساند که مهران شاهین طبع هم اعتراض هایش را آغاز کرد و با ناظر مسابقه حرف زد.

مهرام در این دیدار به خوبی امتیاز کسب می‌کرد و در دفاع هم خوب بود تا اینکه در کوارتر اول ۲۳ بر ۱۳ به پیروزی رسید.

کوارتر دوم بازی نیز با برتری قاطع مهرام همراه بود. مهدی کامرانی کاپیتان این تیم تمام پرتاب‌های دو و سه امتیازی اش را وارد سبد می‌کرد و بهترین در تیمش بود. پس از شش دقیقه که دانشگاه در امتیازآوری ناکام بود محمد جمشیدی با یک پرتاب سه امتیازی تیمش را راه انداخت، اما عملکرد خوب صمد و مهدی کامرانی اجازه نمی‌داد تا دانشگاه آزاد کاری از پیش ببرد. دانشگاه آزاد با تغییر سیستم توانست دفاع مهرام را بشکند و این مساله فریادهای بچیروویچ را به همراه داشت. سرمربی اسلوونیایی مهرام زیر سبد تیمش را با اضافه کردن محسن مرادخانی و مارکو میلیچ تقویت کرد و توپ و میدان را در اختیار گرفت تا در کوارتر دوم نیز ۲۱ بر ۱۳ به پیروزی برسد.

مهرام که نیمه اول را ۴۳ بر ۲۶ برده بود در نیمه دوم با حمله‌های خوب دانشگاه آزاد روبه رو شد. پرتاب های سه امتیازی مهرام در این کوارتر نیز موفق آغاز شد. امیرحسین تاتاری در حرکت دفاعی اش از ناحیه صورت آسیب دید و در حالی که کنار زمین زیر نظر پزشک بود با خطای تکنیکال داور مواجه شد. همین موضوع اعتراض شاهین طبع را در پی داشت که معتقد بود تصمیم داور اشتباه است. اشکان خلیل نژاد در این مسابقه عملرد خوبی داشت توانست بازی قبل اش را جبران کند اما با این حال دانشگاه آزاد ۲۵ امتیاز از حریفش عقب بود. تصمیم های داور مسابقه نیز با اعتراض دانشگاهی ها همراه بود و به نظر می رسید تمرکز دانشگاه از دست رفته است. بچیروویچ که تیمش حاشیه امنی برای خود ایجاد کرده بود در کنار زمین آرامش بیشتری داشت و دقایقی نیز روی نیمکت می نشست.

دانشگاه آزاد در این کوارتر نیز در حمله ناکام بود. ناراحتی مهران شاهین طبع تا جایی بود در زمان استراحت دو تیم بین شاگردانش نرفت و به همین سبب محمود پورشرفی مدیر فنی تیم نکات فنی را به دانشگاهی ها انتقال داد؛ شاهین طبع از عملکرد داوری ناراحت بود. مهرامی ها در دقایق پایانی کوارتر سوم توپ و میدان را در اختیار داشتند و با درخشش بازیکنان خود حریف را مغلوب کردند. محسن مرادخانی اولین بازیکنی بود که پنج خطا و از ترکیب مهرام خارج شد. مدافع عنوان قهرمانی در این کوارتر با نتیجه ۲۶ بر ۱۸ به پیروزی رسید.

کوارتر چهارم مسابقه نیز با برتری مهرامی‌ها آغاز شد اما در همان ابتدای کار امیر صدیقی جوان تیم مهرام از ناحیه صورت دچار آسیب شد و به خارج رفت. مهدی کامرانی هم که به نیمکت برگشت با خنده از عملکرد داوری انتقاد می‌کرد. در حالی که مهرامی ها ۲۵ امتیاز از حریف خود پیش بودند هر اشتباه آنها بچیروویچ را عصبانی‌تر می کرد. سرمربی اروپایی مهرام با اعتراض‌هایش به داوری خطای تکنیکال هم گرفت، اما همچنان اعتراض می‌کرد. نکته جالب توجه در این دقایق این بود که مربیان دو تیم نسبت به رفتارهای هم عکس العمل نشان می‌دادند. هومن رضایی دومین بازیکن پنج خطای مهرام بود که از زمین خارج شد و مارکو اسلوونیایی دوباره به میدان رفت.

داور مسابقه به نیمکت دانشگاه آزاد نیز خطای تکنیکال داد و کار این تیم را سخت تر کرد. تنها پنج دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود که کاپیتان تیم ملی با یک پرتاب سه امتیازی فاصله را به ۲۸ رساند تا مدافع عنوان قهرمانی ۷۸ بر ۵۷ پیش باشد. دقایق پایانی مسابقه نیز دو تیم پایاپای بودند و فاصله امتیازی به سود مهرام حفظ شد. وحید حاجیان دیگر بازیکن پنج خطای مهرام بود که از زمین خارج شد. در نهایت مدافع عنوان قهرمانی در این کوارتر نیز به پیروزی رسید و نیم فصل اول فصل را با برد ۹۱ بر ۶۸ برابر دانشگاه آزاد به پایان رساند.

در دیگر مسابقه های هفته نهم نیز فولادماهان اصفهان میزبان بندرکنگ بود و با نتیجه ۷۳ بر ۴۸ به پیروزی رسید. همیاری زنجان نیز ۷۶ بر ۵۳ شهرداری گرگان را مغلوب کرد. پتروشیمی در خانه، استقلال زرین قشم را پیش رو داشت و ۸۹ بر ۷۱ به کارش پایان داد و با نه برد صدرنشین لیگ باقی ماند. نفت تهران نیز با برد ۸۷ بر ۷۴ برابر صنایع ماهشهر اولین پیروزی‌اش در لیگ را جشن گرفت.

جدول رده بندی لیگ برتر در پایان نیم فصل اول:

۱٫پتروشیمی

۲٫ماهان

۳٫مهرام

۴٫همیاری

۵٫دانشگاه آزاد

۶٫بندرکنگ

۷٫استقلال قشم

۸٫شهرداری گرگان

۹٫نفت تهران

۱۰٫صنایع ماهشهر

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.