مدل محاسبه اجاره‌بها در شمال تهران

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/اغلب فایل های واحدهای مسکونی اجاره‌ای در مناطق شمال تهران طبق گفته های مشاوران املاک معمولا با شرایط رهن کامل به بازار عرضه می‌شود.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) یکی از دلایل مهمی که سبب می‌شود اکثر موجران در محله‌های شمالی تهران، رهن کامل را به ودیعه و اجاره ماهانه ترجیح دهند، مبلغ کلانی است که در ازای اجاره یکساله واحدشان از مستاجر در قالب «رهن کامل» دریافت می‌کنند.
عده‌ای از مالکان سبب تمایل خود را به دریافت
«رهن کامل» از مستاجران، اینطور توجیه می‌کنند: به سبب اینکه ارزش واحدهای مسکونی در شمال تهران بالا است با رهن این دسته از واحدهای مسکونی می‌توان در بازار کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کرد و در پایان قرارداد علاوه بر بازپرداخت مبلغ رهن به مستاجر، سود قابل قبولی را از محل سرمایه‌گذاری یکساله آن، به دست آورد.
از طرف دیگر بعضی از مالکان که قصد سرمایه‌گذاری با مبلغ دریافتی رهن حاصل از اجاره واحدشان را ندارند یا اینکه ماهانه اقساطی را باید پرداخت کنند، واحد خود را با شرایط ودیعه و اجاره ماهانه به بازار معرفی می‌کنند.
حتی در همین رابطه عده‌ای از مالکان در فایل اجاره به این مساله اشاره کرده‌اند که اجاره‌بهای ۱۲ ماه سال را در ابتدای قرارداد دریافت خواهند کرد.
برای مثال: یک واحد مسکونی در خیابان آقابزرگی واقع در خیابان فرشته به متراژ ۳۶۵ متر مربع با کلیه امکانات در طبقه دهم با ۳۰ میلیون تومان ودیعه و ۱۲ میلیون تومان اجاره ماهانه به بازار اجاره عرضه شده است.
مالک در فایل اجاره این عبارت را عنوان کرده است: «اجاره یکسال پیش گرفته می‌شود.»
همچنین یک واحد مسکونی ۱۵۰ متری در خیابان جردن به همراه استخر، سونا و جکوزی با ۴۰ میلیون تومان ودیعه و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه در بازار اجاره قیمت‌گذاری شده است.
موجر واحد مذکور اعلام کرده است: متقاضی در ازای نرخ پیشنهادی اجاره می‌تواند فقط ۵۰ میلیون تومان در ازای اجاره ماهانه بدون ودیعه در ابتدای قرارداد پرداخت کند.

قیمت‌های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف‌ترین یا باکیفیت‌ترین واحد مسکونی مربوط باشد، البته درجه کیفیت محله هم تاثیر بسزایی بر این امر دارد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.