مدیریت پروژه‌های پیچیده

جام جم آنلاین: زمان‌بندی، محاسبه هزینه‌ها، نیروی انسانی، منابع مورد نیاز و… از جمله موارد بسیار مهمی است که در یک پروژه ‌باید به آنها توجه شود.

توجه به این موارد جزو وظایف مدیر پروژه به‌شمار می‌رود. مدیریت یک پروژه به تخصص و مهارت‌های بسیار زیاد و داشتن شناخت کامل نسبت به موضوع پروژه نیاز دارد اما در این بین، علاوه بر اینها برای به تصویر کشیدن زمان‌بندی، هزینه‌ها، میزان پیشرفت پروژه و… از نرم‌افزارهای مختلفی نیز ‌باید کمک گرفت که یکی از این نرم‌افزارها xPlan است.

این نرم‌افزار مخصوص اجرا روی رایانه‌های مجهز به سیستم‌عامل مک است و شما را قادر می‌کند تا بدون نیاز به مهارت کار با نرم‌افزارهای رایانه‌ای، بسیار ساده پروژه خود را ایجاد، پیگیری و مدیریت کنید.

مشخص‌کردن ضروریات پروژه، کارها، منابع و موانع و همچنین ایجاد زمان‌بندی کامل با درنظر گرفتن کارهای وابسته به یکدیگر، از جمله امکاناتی است که این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد.

نمودارهای گانت ایجاد شده توسط این نرم‌افزار، تمامی کارها، منابع، تاریخ‌های شروع و پایان، مراحل مختلف و نقاط خاتمه امور را به صورت گرافیک به شما نمایش می‌دهد و شما را قادر می‌سازد براحتی پیچیده‌ترین پروژه‌ها را نیز با موفقیت به پایان برسانید.

برخی امکانات کلیدی این نرم‌افزار عبارت است از:

ـ مدیریت کامل منابع (مواد و انسانی) با پشتیبانی از فهرست قیمت‌های مشخص برای هر یک از منابع

ـ پشتیبانی از قابلیت افزودن منابع از دفترچه تلفن، ورود و صدور منابع از بخش‌های دیگر

ـ مدیریت کارهای اصلی و کارهای وابسته به آنها با پشتیبانی از اولویت‌بندی و قیمت‌گذاری هر کار

ـ مدیریت رخدادها (افزودن قرارهای ملاقات و دیگر رخدادهای مربوط به یک پروژه)

ـ مدیریت روزهای تعطیل

ـ مدیریت اسناد (پشتیبانی از قابلیت افزودن اسناد متنی به پروژه یا هریک از کارها)

ـ ایجاد نمودارهای گانت بسیار زیبا و حرفه‌ای

ـ کارها و زیربخش‌های لینک شده به یکدیگر (هنگام حرکت دادن یک کار، تمام کارهایی که در آن لینک شده ‌است به همان نسبت در نوار زمان حرکت خواهد کرد).

چنانچه قصد دارید مدیریت پروژه خود را با xPlan آغاز کنید می‌توانید آخرین نسخه آن را با قابلیت استفاده به‌صورت محدود از لینک زیر دانلود کنید:

http://download.adnx.com/xPlan.dmg

(جام جم – ضمیمه کلیک)
امیر عصاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.