مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی خبر داد:ساخت مستند شهید ناصری در حوزه هنری

خبرگزاری آریا – مدیر حوزه هنری خراسان جنوبی از ساخت مستند زندگی شهید محمدناصر ناصری با همکاری حوزه هنری و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مهدی حبیبی در جمع اصحاب رسانه در بیرجند به چگونگی ساخت این مستند اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۸۹ از محل مصوبات فرهنگی سفر سوم هیئت دولت اعتباراتی برای ساخت و تولید فیلم در نظر گرفته شد.
وی تصریح کرد: در حوزه دفاع مقدس نیز به پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و تصویب کارگروه مربوطه مدیریت پروژه‌های ساخت فیلم و مستند بر عهده حوزه هنری گذاشته شده است.
مدیر کل حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: با نظر بنیاد حفظ آثار از میان پروژه‌های مختلف بررسی شده چند پروژه شاخص برای ساخت فیلم و مستند انتخاب شد که بخشی از آنها مراحل تولید خود را سپری میکنند و بخش از این فیلم‌ها نیز به اتمام رسیده‌اند.
حبیبی یکی از پروژه‌های شاخص برای تولید را ساخت مستند دیپلمات‌های شهید ایرانی در افغانستان عنوان کرد و گفت: قرار شده که ساخت این مستند حول محور شخصیت شهید ناصری تهیه شود.
وی تصریح کرد: شهید محمد ناصر ناصری یکی از شخصیت‌های مهم و اصلی منطقه است که در حمله به کنسولگری افغانستان در مزار شریف در سال ۷۷ به شهادت رسید.
مدیر کل حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: برای ساخت این مستند یکی از مستندسازان مطرح کشور به نان محمدحسین جعفریان را انتخاب کردیم چرا که وی مستند “شیر دره پنج شیر ” در مورد شخصیت احمد شاه مسعود را در سابقه کاری خود دارد که مستند بسیاری ماندگاری است.
حبیبی ادامه داد: علاوه بر این جعفریان مدتی به عنوان رایزن فرهنگی ایران در افغانستان فعالیت می‌کرده است و از دوستان شهید ناصری نیز محسوب می‌شود که کار ساخت این مستند را بر عهده گرفته است.
وی تصریح کرد: این مستند ۹۰ دقیقه‌ای در غالب دو برنامه ۴۵ دقیقه‌ای تهیه شده است که در مراحل نهایی فیلمبرداری و تدوین خود به سر می‌برد. مدیر کل حوزه هنری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ساخت این مستند روشن‌سازی گوشه‌ای از حقایق این فاجعه است و از طرف مردم نیز بیشتر با شخصیت سردار شهید ناصری آشنا شوند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.