مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران: اراضی صنعتی۶۸۲ شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری زمین رسیده اند

شنبه ۲۱ مرداد – ۱۱:۲۲:۳۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

مولایی اعلام کرد: ۶۸۲ شهرک وناحیه صنعتی تا پایان خرداد سال جاری به مرحله واگذاری زمین رسیده اند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، فخراله مولایی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور وجود دارد، گفت: توسعه کمی شهرکها طی چند سال اخیر به خوبی صورت گرفته و دربیشتر استان‌ها و شهرستان‌های کشور زمین صنعتی متناسب با نیاز صنعتگران آماده واگذاری به متقاضیان است.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر کیفی سازی شهرکها ونواحی صنعتی تصریح کرد:  در حال حاضر۵۳۶ شهرک و ۳۶۱ ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این میزان ۶۸۲ شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری زمین رسیده‌اند.
مولایی با اشاره  به وجود ۲۸هزار و ۱۰۲ واحد صنعتی فعال در شهرکهای ونواحی صنعتی که برای ۵۸۱ هزار و ۲۲۰ نفر درسراسرکشور ، اشتغال ایجاد کرده اند، خاطر نشان کرد: علاوه براین تا پایان سال گذشته ۴۸ شهرک و ناحیه تخصصی درسراسرکشورایجاد شده که از این تعداد۳۷ شهرک صنعتی و۱۱ ناحیه صنعتی را شامل می شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ادامه داد : همچنین میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در شهرکها ونواحی صنعتی از برنامه پیش بینی شده سازمان در سال ۹۰، فراتر رفته و بیش از ۱۳۷درصد محقق شده است.
مولایی افزود: میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در سال گذشته، ۲۲ هزارو۷۳۷میلیاردریال پیش بینی شده بود این درحالی است  که طی یکسال گذشته بیش از۳۱ هزارو ۴۲ میلیاردریال اعتباردر این بخش سرمایه گذاری شد.
وی تصریح کرد : تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده نیز رشد قابل قبولی داشته و این مجموعه توانست بیش از ۲ هزارو۳۱۰ واحدصنعتی را با سرمایه گذاری۳۱ هزارو ۴۲ میلیاردریالی تکمیل کند که برای بیش از ۴۳ هزارو ۸۵۲  نفر اشتغال  بهمراه داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در خصوص  امکانات زیر بنایی  شهرکها ونواحی صنعتی نیز  گفت:  در حال حاضر ۶۵۶ شهرک صنعتی دارای آب، ۶۹۰ شهرک دارای برق، ۳۵۳شهرک و ناحیه صنعتی از نعمت گاز برخوردار هستند. همچنین از مجموع تصفیه‌خانه‌های فاضلاب موجود در شهرکهای صنعتی، ۱۴۲ مورد در حال بهره‌ برداری است.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۱۱۱۲۲۳۰۳۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.