مدیران و خواص باید پیشگام امر به معروف و نهی از منکر باشند

۰۶م آذر ،

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور گفت: کارگزاران حکومتی باید در وهله اول خود عامل به معروف باشند به طوری که مصادیق این عمل در جامعه نمود پیدا کند تا در حد یک شعار باقی نماند.

به گزارش حوزه حقوقی قضاییممتازنیوز، احمد تویسرکانی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر و لزوم توجه به این امر گفت: بارزترین معروف رعایت حدود الهی است و توجه به قانون الهی به معنای کامل کلمه و پیشنهاد به رعایت آن امر به معروف به معنای حقیقی است.

معاون قوه قضاییه با اشاره به لزوم شناخت مصادیق معروفات و منکرات در جامعه بیان داشت: امروز در جامعه اسلامی رعایت قانون مهم‌ترین معروف است و تخطی از آن از اهم منکرات است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک، وی با اشاره به نقش ارگانها و نهادهای حکومتی در احیای دین فریضه الهی گفت: جفاست که موضوع امر به معروف و نهی از منکر را فقط در مباحث شخصی محدود کنیم و می‌بایست تمامی دستگاهها و نهادهای حکومتی با در نظر داشتن اهمیت این امر، پرداختن به آن را از وظایف خود بدانند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت توجه خواص و مسئولان جامعه به این امر بیان داشت: کارگزاران حکومتی باید در وهله اول خود عامل به معروف باشند به طوری که مصادیق این عمل در جامعه نمود پیدا کند تا در حد یک شعار باقی نماند.

تویسرکانی اصلاح شیوه‌ها و روشها در انجام امور و ارائه خدمات بهینه و مطلوب به مردم را از مهمترین مصادیق معروف دانست و گفت: مدیران و مسئولین می بایست با نظارت بر روند انجام امور دائما” شیوه ها و روشهای مورد استفاده را رصد نموده تا با شناخت ایرادات و موانع موجود ضمن رفع آنها، زمینه ارتکاب تخلف را کم کرده و در راستای خدمتگزاری مناسب و مطلوب به مردم شریف قدم بردارند.

وی در ادامه بیان داشت: در همین زمینه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیش از ۱۳ هزار نقطه ارتباطی با مردم ضمن تلاش در جهت اصلاح فرآیندها، آگاه سازی و بینا نمودن مدیران و کارکنان را در زمینه چگونگی برخورد و تعامل با مراجعان و جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص را در برنامه کاری خود قرار داده است.

در ادامه معاون شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات نیز با تشریح وظائف شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، گفت: اساسی ترین وظیفه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ترویج و گسترش فرهنگ پذیرش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده افزود: سیاستها و برنامه ها در این راستا باید به سمتی باشد که منکرات در جامعه کم رنگ شود و جامعه با کمترین هزینه، زمینه شیوع منکرات را از بین ببرد.

وی بر آموزش دقیق و مستمر اعضای شوراها تأکید کرد و گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز از ظرائف خاصی برخوردار است که با آموزش می توان آن را اجرایی کرد.

در پایان رئیس و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی و ابلاغ آنان تحویل داده شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.