مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد: رفع مشکلات بخشنامه ال‌سی ۳۰درصدی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد: رفع مشکلات بخشنامه ال‌سی ۳۰درصدی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد:
رفع مشکلات بخشنامه ال‌سی ۳۰درصدی

ممتازنیوز: مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید براینکه مشکلات بخشنامه ال سی ۳۰ درصدی حل شده است به ضرورت اجرای این بخشنامه در سیستم بانکی اشاره کرد و گفت:‌ بانک مرکزی و دولت باید تلاش کنند تا پول‌های برداشتی به حساب بانک‌ها برگردد.

به گزارش ممتازنیوز، بهمن وکیلی درباره وضعیت اجرای بخشنامه ال سی ۳۰ درصدی در سیستم بانکی اظهار داشت: در صورتی که بانک کارگزار خارجی ال سی‌ها را قبول کند بانک‌های ایرانی نسبت به گشایش ال سی ۳۰ درصدی اقدام می کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در اجرای بخشنامه ال سی ۳۰ درصدی در نظام بانکی وجود ندارد، گفت: در گذشته تعدادی از بندهای بخشنامه دارای ایراداتی بود که توسط بانک مرکزی رفع شد و هم اکنون بانک‌ها قاعدتاً نباید مشکلی در اجرای این بخشنامه داشته باشند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در همین ارتباط تاکید کرد: ممکن است برخی از بانک‌های داخلی مشکلی در گشایش ال سی ۳۰ درصدی نداشته باشند و این اقدام را انجام دهند اما بانک کارگزار خارجی این ال سی ها را قبول نکند. کما اینکه الان هم این مشکل برای ال سی وجود دارد.
به گزارش تسنیم، وکیلی درباره گزارش بانک مرکزی از اقدامات انجام شده برای بازگرداندن پول‌های برداشتی از حساب بانک‌ها نیز گفت: بانک مرکزی قول داده است که ترتیبی را اتخاذ کند تا پول های برداشتی از حساب بانک‌ها بازگردانده شود.
وی با بیان اینکه پول های برداشتی از حساب بانک‌ها به خزانه رفته و هزینه شده است، تصریح کرد: برهمین اساس بانک مرکزی نمی تواند به سرعت این پول ها را برگرداند از همین رو باید با کمک دولت روشی برای پرداخت پول بانک‌ها انتخاب شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در همین ارتباط اذعان داشت: در گذشته مشکل بانک‌ها درباره اضافه برداشتی از حساب‌ها این بود که بانک مرکزی وقت قبول نمی کرد که این اقدام نادرست بوده اما هم اکنون خوشبختانه بانک مرکزی بر نادرست بودن این اقدام تأکید دارد و این بسیار مهم است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.