مدیرعامل بانک صادرات خبر داد; مشکلی برای گشایش ال‌سی ۳۰ درصد نداریم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

محمدرضا پیشرو مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به توافق با صندوق ضمانت سپرده‌ها برای تعدیل نرخ ۱٫۵ درصدی حق عضویت در این صندوق،‌ درخصوص ال سی ۳۰ درصد، گفت: این بخشنامه را اجرا کرده و مشکلی هم برای عملیاتی کردن آن نداریم

خبرگزاری فارس: توافق تازه بانک‌ها با صندوق ضمانت سپرده‌/ مشکلی برای گشایش ال‌سی ۳۰ درصد نداریم

خبراقتصادی:محمدرضا پیشرو در گفت‌وگو با فارس، در مورد اجرای بخشنامه پیش‌ پرداخت ال سی ۳۰ درصدی توسط بانک‌ها، اظهارداشت: این بخشنامه را ما اجرا کرده و مشکلی هم برای عملیاتی کردن آن نداریم.

وی افزود: بانک‌ها جلسه‌ای با بانک مرکزی در این باره نداشتند ولی ابهامی هم نداریم. بخشنامه را اجرا می‌کنیم و حداکثر پیش‌ دریافت از مشتری ۳۰ درصد است.

مدیرعامل بانک صادرات در پاسخ به این سوال که چه مشکلی بابت راه‌اندازی صندوق ضمانت سپرده‌ها وجود دارد،‌ گفت:‌ اصل کار را تایید می‌کنیم، اما در مورد نرخ آن در حال توافق برای کاهش نرخ آن هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که این توافق با بانک مرکزی انجام شده است،‌ اظهارداشت: خیر، این توافق با هیئت مدیره صندوق ضمانت سپرده‌ها صورت گرفته و نیازی به اصلاح بخشنامه بانک مرکزی نیست.

پیشرو نظر در پاسخ به سوالی در خصوص نرخ سود بانکی اظهار داشت: بنده نظری ندارم،‌کارشناسان امر در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و ما در بانک صادرات به نظر آنها اعتماد داشته و آن را اجرا می‌کنیم.

*افزایش ۲٫۶ برابری سرمایه بانک صادرات

وی با اشاره به افزایش سرمایه بانک صادرات در سال جاری، گفت: سرمایه بانک به ۶۲ هزار میلیارد ریال رسیده و با افزایش دیگری که به زودی انجام می‌شود،‌ سرمایه بانک به ۶۶ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

مدیرعامل بانک صادرات افزود این بانک با ۲٫۶ برابر افزایش سرمایه به اولین بانک بورسی از نظر سرمایه تبدیل خواهد شد و بخش عمده این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.

وی درخصوص الزام بانک مرکزی به بانک‌ها برای کاهش ۲۰ درصدی شعب، اظهارداشت: بعضی شعب را تعطیل کرده‌ایم اما هنوز به نسبت تعیین شده توسط بانک مرکزی نرسیده‌ام.

پیشرو تصریح کرد: البته برای بانک‌ها مهلتی تعیین شده تا با عجله این کار انجام نشود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.