مدیرعامل بانک مسکن: تسهیلات مسکن مهر بر اساس مصوبات هیات وزیران ارائه شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل بانک مسکن گفت:بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی دولتی درحوزه مسکن همواره در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی اقدام کرده است و یکی از سیاست‌های دولت طی سال‌های اخیر در بحث ساماندهی مسکن طرح مسکن مهر بوده است.

محمد هاشم بت شکن با بیان این مطلب افزود : طرح مسکن مهر در راستای اجرای بند (د) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور و قانون حمایت ازتولید واحدهای مسکونی مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی با هدف افزایش تولید وعرضه مسکن در سطح کشور وبه منظور تامین مسکن اقشار کم در آمد جامعه ومقابله با افزایش قیمت مسکن به وجود آمد وبراساس سیاست های دولت مبنی برتمرکز تسهیلات اعطایی به متقاضیان این طرح، بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل برای تامین مالی آن تعیین و اعطای تسهیلات به بانک تکلیف گردید.

*۴۷۵ هزار میلیارد ریال قرارداد با متقاضیان مسکن مهر منعقد و ۴۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات داده شد

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن ، مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت : این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی وتوسعه ای در حوزه مسکن ایفای این تکلیف مهم را برعهده گرفت وتا کنون ۴۷۵ هزار میلیارد ریال قرارداد با متقاضیان این طرح منعقد و مبلغ ۴۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث ۲،۴ میلیون واحد پرداخت نموده است که یک سوم از این واحدها تکمیل وتحویل متقاضیان گردیده و ما بقی در جریان تکمیل است.

بت شکن تاکید کرد : کلیه منابع مالی لازم برای این طرح از محل تسهیلات واعتبارات تخصیص یافته توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران براساس مصوبات هیات محترم وزیران وکارگروه مسکن تخصیص یافته است.

  در ماه‌های قبل پس از آغاز به کار عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، اظهارات متعددی در خصوص ورشکسته بودن بانک مسکن از سوی مقام اول این وزارتخانه انتشار یافته است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.