مدیرعامل بانک مهرایران: تسهیلات زیر یکصد میلیون تومان باید قرض الحسنه باشد

غلامرضا مصطفی پور مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در نشست اقتصادی کافه خبر در زمینه فرایند اصلاح نظام بانکی گفت :ساختار توسعه نظام بانکی در ایران بر اساس بانکهای تجاری بوده است، بانکهای تجاری که در عمل تمامی خدمات خود را در شعب متمرکز کرده اند، شعبی که از تسهیلات خرد تا کلان چند ده میلیاردی را پاسخگو هستند.
وی افزود: برای اصلاح ساختار بانکی باید این وضعیت اصلاح شود، یک شعبه توان کارشناسی کافی برای پاسخگویی به نیازهایی تا به این حد گسترده از خدمات را ندارد.
مدیرعامل بانک مهرایران در جای دیگری از این گفتگو با تاکید بر ضرورت تفکیک تسهیلات خرد و کلان گفت: در هیچ جای دنیا بنگاههای اقتصادی تا این حد هزینه بابت تامین سرمایه در گردش خود تحمل نمی کنند، برای ارایه تسهیلات خرد در نهایت نرخ سود لایبر در حدود ۲٫۷۵ تا ۴ درصد از گیرندگان تسهیلات دریافت می شود در حالی که در ایران بالغ بر ۲۰ درصد از تسهیلات گیرنده سود دریافت می شود که این باعث افزایش قیمت تمام شده و غیر رقابتی شدن محصولات تولیدی می شود.
مصطفی پور تاکید کرد یکی از راههای خروج از این وضعیت واگذاری تسهیلات خرد به بخش قرض الحسنه است، وی در این رابطه گفت: تامین تسهیلات تا۱۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه می تواند هزینه بنگاههای تولیدی را تا حد زیادی کاهش دهد، در حال حاضر کارمزد تسهیلات قرض الحسنه تنها ۴ درصد است.
مشروح نشست کافه خبر با حضور غلامرضا مصطفی پور به زودی منتشر می شود.

/۳۱۲۲۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.