مدیرعامل خبرگزاری فارس: بالا بردن فضای نقد از برکات دولت احمدی نژاد است

‘سیدنظام الدین موسوی’ روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار دفتر خبرگزاری فارس جنوب کرمان افزود: ایجاد این فضای نقد آرزوی دیرینه همگان بود، امروز صحنه دنیا در حال تبدیل شدن به یک دهکده جهانی است که به واسطه رگهای حیاتی ارتباطات به هم وصل شده اند.

وی گفت: امروزه در جهان اخبار در دقیقه و ثانیه ارسال می شود، ابزار رسانه یک تیغ دو لبه است که می تواند در جهت مثبت و منفی تاثیرگذار باشد.

او با اشاره به ترویج فرهنگ لیبرال دموکراسی توسط رسانه های غربی و آمریکایی در جهت تصاحب سرمایه های اقتصادی ملتها افزود: امروز با استفاده از ابزارهای جدید و پتانسیلهای انسانی به وسیله رسانه کشورها را به یغما می برند.

موسوی بیان کرد: امروز دنیا عرصه رقابت بزرگ لیبرال دموکراسی در برابر جبهه مقاومت خواه است که در راس آن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آنچه در مصر، تونس و یمن گذشت یک زلزله سیاسی است که بخش عمده آن ریشه در مبانی انقلاب دارد گفت: به ویژه در سالهای اخیر که فشارهای متعددی بر ملتهای منطقه آمد ثابت شد ملتهایی که مقاومت می کنند می توانند استکبار را به خاک ذلت بنشانند.

او عامل بروز این رویداد را حلول روح مقاومت نشات گرفته از انقلاب اسلامی دانست و افزود: روندی که پس از پیروز حزب الله آغاز شد موازی سازی در برابر این حرکت و بکارگیری شگردها بود تا در این کارزار بزرگ ژئوپولوتیک منطقه چنان دچار تغییر نشود که امنیت آنها به مخاطره بیافتد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان این که بخش عمده این اقدامات توسط رسانه انجام شد گفت: در همین راستا رسانه هایی چون ‘الجزیره’ فعال شدند و با ابزار رسانه ای به دنبال تحول مدیریت منطقه هستند.

وی اظهار داشت: امتداد و نفوذ سیاسی ایران در منطقه نیز موجب شد مردم بر اساس پذیرش فطری پیام انقلاب به این سمت متمایل شوند اما ما ناگزیر به استفاده از این ابزار هستیم.

او با اشاره به ضرورت حضور فعال رسانه ای در منطقه خاورمیانه به دلیل تبلیغات سوء کشورهایی مانند عربستان و قطر علیه کشوری مانند سوریه، گفت: بر همین اساس باید حضور فعال در این زمینه داشت تا بتوان یک روایت بومی از تحولات منطقه ارایه کرد.

موسوی ادامه داد: بسیاری از خبرگزاریهای ما مجبور هستند تحولات را از رسانه های خارجی بگیرند.

وی کار عمده خبرگزاری فارس را در داخل کشور تحقق عدالت رسانه ای عنوان و بیان کرد: خبرگزاری فارس در جهت تحقق عدالت رسانه ای تلاش دارد تا صدای اکثریت خاموش که بار سیاسی و اقتصادی کشور بر دوش آنان است شنیده شود.

او ارتقا سطح دانش خبرنگاران و افتتاح پایگاههای استانی را از جمله راهکارهای دستیابی به این هدف ذکر کرد و گفت: بخش دیگری از راهکارها همکاری مدیران و اصحاب رسانه است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان این که رسانه در برخی موارد دچار عیوبی است اظهار داشت: باید از رسانه استفاده و نقد و انتقاد را تبدیل به فرصت کرد تا دردها به گوش مسوولان بالاتر برسد و این وظیفه رسانه است.

وی افزود: انتظار است رسانه ها هم به این نکته دقت کنند که برای رسیدن به هدف واحد باید همکاری و امر به معروف و نهی از منکر کرد.

او با اشاره به ضرورت تقویت رسانه های مشخص و تابلودار گفت: با رسانه تابلودار باید وارد تعامل شد زیرا اگر چنین نشود راه برای رسانه های بی تابلو باز است که حرفهای بدون سند و مدرک بزنند.

وی افزود: هم اکنون فضای مجازی مجاز است و برخی سعی دارند هر اتفاق رخ داده را گردن مسوولان بیاندازند، باید در صورت وجود ایراد، توجیه مدیران را آورد زیرا اگر تعامل مثبت باشد افق روشنی را در پیش روی خواهیم داشت.

او گفت: باید تلاش شود خبرگزاری فارس آیینه تمام نمای همه ظرفیتهای مثبت و منفی منطقه باشد.

وی با تاکید بر این که دنیای امروز نیازمند رسانه های زینب گونه برای اطلاع رسانی است ادامه داد: یکی از راهبردهای خبرگزاری فارس به عنوان یک رسانه پرمخاطب منطقه گرایی است.

همچنین در این نشست ‘سعید سعیدی’ به عنوان مدیر خبرگزاری فارس در جنوب کرمان معرفی شد.ک/۲

۷۴۴۵/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۱۷۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.