مدیرعامل زیرساخت: تحریم ها نتوانست ایران را از توسعه زیرساخت های ارتباطی باز دارد

۰۶خردادماه،

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: افتتاح سه پروژه ملی زیرساخت ارتباطی نشان می دهد که تحریم های استکبار نتوانسته ایران را از توسعه زیر ساخت های ارتباطی باز دارد.
 
به گزارش ایرنا ، ' محمود خسروی ' روز یکشنبه در مراسم افتتاح سه پروژه ملی زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور رییس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی در تهران ، افزود: کار کردن در شرایط عادی راحت است اما در شرایطی که همه کشورهای استکباری به دنبال منزوی کردن ایران می باشند ، راه اندازی یک بزرگراه ارتباطی و ‌تامین تجهیزات آن کاری دشواری و توام با ریسک است . 
وی افزود:‌با بهره برداری از بزرگراه ارتباطی ایران – اروپا ، یک راه ارتباطی ارزان و امن را به دنیا عرضه کرده ایم . 
وی ادامه داد : وقتی برنامه ریزی های این پروژه را با تشکیل کنسرسیوم EPEG شامل شرکت های روس تلکوم ، CABLE &WIRELESS انگلیس ، شرکت ارتباطات زیر ساخت و عمان تل آغاز کردیم ، هیچ یک از اعضای کنسرسیوم باور نمی کردند با مشکلات تحریم اقتصادی بتوانیم این برگ زرین را به تاریخ ارتباطات کشور اضافه کنیم . 
خسروی سپس به تشریح پروژه شبکه فیبر نوری پرداخت و گفت: دولت الکترونیک ، تجارت الکترونیک و تمام خدمات الکترونیک نیاز به زیر ساخت های امن و مطمئن دارد و ایجاد پنج هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری برای این منظور صورت گرفته است . 
وی افزود: پیش از این کارهای بسیاری انجام شده و نزدیک ۴۸ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور کشیده شده اما ایجاد این پنج هزار کیلومتر تازه به سبب عبور از مناطق صعب العبور مانند گردنه حیران ‌کار سختی بود که با موفقیت به پایان رسید. 
وی با اشاره به افتتاح سوئیچ VOIP بین الملل گفت:‌ با اجرای این پروژه سامانه ای برای ترانزیت بخش قابل توجهی از مکالمات تلفنی با استفاده از فناوری VOIPتولید و از طریق اینترنت حمل می گردد . 
خسروی گفت: ساماندهی ارتباطات بین الملل ، ‌کاهش هزینه ارتباطات بین الملل و جلوگیری از ترانزیت ترافیک وارده بین الملل غیر مجاز از مزایای بهره برداری از سوئیچ VOIP است . 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.