مدیرعامل زیرساخت: راه‌های مختلفی برای پرداخت هزینه‌های بین‌المللی داریم

مدیرعامل زیرساخت: راه‌های مختلفی برای پرداخت هزینه‌های بین‌المللی داریم

دنیای‌اقتصاد – هرچند که تحریم بانک‌ها مشکلاتی را برای دادوستدهای بین‌المللی شرکت زیرساخت فراهم کرده است، اما با توجه به تمهیدات اندیشه شده مشکل خاصی شرکت را تهدید نکرده و در آینده نزدیک هم این مشکلات به شکل کامل حل خواهد شد.

محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در یک کنفرانس خبری و با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای‌اقتصاد ادامه داد: در گذشته ظرفیت شبکه دیتا ۴۶ گیگابیت بر ثانیه بود که هم‌اکنون با افزایش ظرفیت به ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه، این شبکه زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات شده است. وی مشکلات موجود بر سر راه انتقالات مالی بین بانک‌های بین‌المللی را که باعث به وجود آمدن سختی‌هایی در روند کاری شرکت زیرساخت شده است، تکذیب نکرد، اما در عین حال تاکید کرد راه‌های برون رفت از این مشکلات اندیشیده شده که به زودی و با به‌کارگیری این راه‌ها مشکلات موجود حل خواهد شد. وی تاکید کرد: این شرکت مراحل مختلفی برای پرداخت هزینه‌های بین‌المللی دارد و تحریم‌ها مانع خاصی برای زیر ساخت ایجاد نکرده است.
وی با بیان اینکه سود ناخالص این شرکت در سال گذشته۶۰۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۴۰ درصد به خزانه دولت واریز شده و ۲۶ درصد برای عوارض و مالیات هزینه شده است، ادامه داد: از ۶۰۰ میلیارد تومان سود ناخالص زیر ساخت، حدود ۳۰ درصد از آن برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیر ساختی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خسروی اظهار کرد: VOIP حدود ۵ درصد درآمد صوت شرکت زیرساخت، معادل ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد. او همچنین در خصوص نرم‌افزار شناسایی قاچاق VOIP که زمانی در دستور کار شرکت زیرساخت بود، گفت: نرم‌افزار شناسایی VOIP آزمایش شد و موفق بود؛ البته این نرم‌افزار برای مدل کوچکی طراحی و آزمایش شد که برای استفاده در ابعاد بزرگ باید تجهیزات لازم تهیه شود که این کار در حال انجام است. وی در همین بخش ادامه داد: از ۱۰۰ درصد کل ترافیک صوت کل کشور، ۳۰ درصد مربوط به تماس افغان‌ها با افغانستان است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: از ۵۰۰ گیگا بیت بر ثانیه ظرفیت فعلی پهنای باند داخل، هم اکنون از ۶۰ گیگا بیت آن استفاده می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنان گفت: با واگذاری نگهداری تجهیزات راه‌دور در استان‌ها، به صورت مستقیم برای ۲ هزار نفر نیروی انسانی اشتغال ایجاد شده است. خسروی در خصوص درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۹۰ گفت: درآمد شرکت در سال ۹۰ حدود هزار میلیارد تومان بود که بخش‌ بیشتر آن، از محل درآمد صوت است که به اپراتورها اجاره داده می‌شود.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.