مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات خبر داد : سود تسهیلات ریالی و ارزی کاهش یافت

 به گزارش خبرآنلاین کاظم دوست حسینی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد تأمین مالی صادراتی کشور با حمایت و پشتیبانی صندوق ضمانت صادرات انجام می شود، خاطرنشان کرد که به رغم زیان ده بودن این بخش از فعالیت صندوق، سیاست توسعه آن متناسب با انتظارات دولت در دستور کار قرار دارد.
از این رو، دوست حسینی خبر داد که بر اساس پیشنهاد اخیر صندوق که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است، سود تسهیلات ریالی و ارزی صادراتی که تحت پوشش صندوق ضمانت صادرات قرار داشته باشد به ترتیب دو و یک درصد کاهش یافته است.

او همچنین تصریح کرد که این صندوق از بانک مرکزی تقاضا کرده است تا با حذف الزام ذخیره گیری اینگونه وام ها، اشتیاق نظام بانکی برای اعطای تسهیلات صادراتی را افزایش دهد.
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در عین از امضای توافقنامه ای میان صندوق ضمانت صادرات ایران و Trade Capital bank بلاروس خبر داد که بر اساس آن صادرکنندگان ایرانی با پوشش بیمه ای این صندوق، می توانند از منابع و خدمات این بانک بهره مند شوند.
دوست حسینی در تشریح خدمات این بانک گفت: بر اساس این توافقنامه، تأمین مالی معاملات صادرکنندگان ایرانی با واردکنندگان کشور بلاروس یا هر کشور ثالث (کشورهای CIS) انجام می شود. او تصریح کرد که این تأمین مالی در قالب خطوط اعتبار خریدار یا تنزیل اعتبارات اسنادی و برات خواهد بود. به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، یکی دیگر از خدمات این بانک کشور بلاروس، صدور ضمانتنامه های بانکی ( ضمانتنامه حسن انجام کار، پیش پراخت و…) برای پیمانکاران ایرانی فعال در کشور بلاروس یا هر کشور ثالث ( کشورهای حوزه CIS) است.
او در پایان خاطرنشان کرد که با توجه به وجود اتحادیه گمرکی میان بلاروس، قزاقستان و روسیه، بلاروس می تواند به دروازه ورود کالاهای ایرانی به کشورهای CSI محسوب شود و خدمات مالی فوق تسهیل کننده این امر خواهد بود.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.