مدیرعامل صندوق مهر امام رضا: وام‌های ما سیاسی نیست

۱۰اردیبهشت،

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا: وام‌های ما سیاسی نیست | چاپ |
سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۳:۲۴

بینا- مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: ما خدمات خود را مانند سال‌های قبل انجام می‌دهیم و وام‌های ما سیاسی نیست وامکان شائبه انتخابات وجود ندارد.
به گزارش بینا، مهدی حسین نژاد طی نشست خبری با خبرنگاران افزود: ما در سال ۸۹ نیز ۹۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۰ نیز همین مبلغ را وام پرداخت کرده‌ایم درحالی که در آن سال‌ها انتخاباتی وجود نداشت.
حسین‌نژاد خاطرنشان کرد که این وام‌های خود اشتغالی به قشر بیکار بسیاری از زندگی‌ها را نجات داده است.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) در پاسخ به این سوال چرا با وجود پرداخت این مبالغ ما تحول خاصی در کاهش نرخ بیکاری شاهد نبوده‌ایم ؟ گفت: ما تنها توانسته‌ایم حدود ۹۰ هزار نفر را که بیکار بوده‌اند برایشان با پرداخت تسهیلات فرصت شغلی ایجاد کنیم و مشخص است که اثر فعالیت‌های ما بسیار بزرگ نیست و میزان اعتباراتی که داشته‌ایم بوده است.
به دنبال گرفتن مجوز از بانک مرکزی هستیم تا به صورت یک صندوق اعتباری اجتماعی کار کنیم.
حسین‌نژاد گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) یک موسسه مالی و اعتباری زیر نظر دولت است که هیات امنای آن به طور کل طبق قانون صندوق‌های اجتماعی تشکیل شده است و در واقع صندوقی است که مخصوص اشخاصی تشکیل شده که نمی‌توانند براساس شاخص بانک‌ها وام دریافت کنند و در واقع از قوانین و مقررات خشک بانکی فاصله داریم اما سعی داریم تمام ضوابط بانک مرکزی را رعایت کنیم.
حسین نژاد از سبب اصلی منتفی شدن ادغام بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق مهر امام رضا اظهار بی اطلاعی کرد.
مدیر عامل صندوق مهر امام رضا  در پاسخ به سوال خبرنگاری که در خصوص سبب منتفی شدن ادغام صندوق مهر امام رضا و بانک قرض الحسنه مهر ایران پرسید، گفت: من بی خبرم و اطلاعی ندارم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا ادغام نیازمند تشریفات قانونی و مصوبه مجلس بود یا اینکه خواسته دولت بود که ادغام صندوق و بانک منتفی شود، گفت: من بی خبرم.
وی در ادامه افزود: ارتباط خوبی بین صندوق مهر امام رضا و بانک قرض الحسنه مهر ایران شکل گرفته بود و ما به شبکه شتاب وصل شدیم و البته در برخی طرح ها مشارکت کردیم اما سبب اینکه چرا ادغام صندوق وبانک منتفی شد را من خبر ندارم.
مدیر عامل صندوق مهر امام رضا در خصوص اینکه آیا باید نام صندوق مهر امام رضا بر اساس بخشنامه بانک مرکزی تغییر کند، گفت: این بانک مرکزی است که باید در این خصوص تصمیم بگیرد اما تاکنون مکاتبه اخطار یا تذکری از سوی بانک مرکزی به ما نشده است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.