مدیرعامل همراه اول: ظرفیت شبکه به ۶۸میلیون مشترک ارتقاء یافت

۱۱ام بهمن ،

 

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران از تکمیل طرح نوسازی شبکه همراه اول خبر داد و گفت: ظرفیت شبکه همراه اول به ۶۸ میلیون مشترک ارتقاء یافت.
 
ˈوحید صدوقیˈ در جشن نوسازی شبکه همراه اول که دوشنبه شب در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: تعداد مراکز سوئیچ شبکه همراه اول قبل از نوسازی ۸۲ مرکز با ۴۵ میلیون مشترک بود که این تعداد بعد از نوسازی به ۴۸ مرکز با ۶۸ میلیون مشترک رسیده است.
 
یک هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای نوسازی شبکه 
 
وی میزان سرمایه گذاری برای نوسازی شبکه را ۳۶۳ میلیون یورو و ۱۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در مجموع یک هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان صرف نوسازی شبکه همراه اول شد.
 
صدوقی دستاورد های نوسازی شبکه را افزایش کیفیت خدمات ، افزایش ضریب اطمینان و ارایه خدمات تازه عنوان کرد و گفت : کاهش هزینه های عملیاتی و نگهداری شبکه از دیگر دستاوردهای طرح نوسازی است .
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به سابقه ۱۸ ساله همراه اول گفت: شبکه همراه اول ، جوانترین شبکه در بین اپراتورهای تلفن همراه کشور است .
 
صدوقی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۳۶۹ شهر صد در صد تحت پوشش شبکه همراه اول می باشند ، همچنین ۶۹ هزار کیلومتر از جاده های کشور نیز تحت پوشش شبکه همراه اول است که این میزان پوشش ۲۶ درصد فراتر از تعهدات است .
 
صدوقی تعداد کارکنان شرکت ارتباطات سیار را ۲ هزار ۵۳۵ نفر اعلام کرد و گفت : ۷۰ درصد کارکنان این شرکت دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ،در مورد عملکرد نه ماهه سال جاری ،این شرکت اظهار داشت :درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به ۹ ماهه اول سال قبل ۳۷ درصد و سود پیش بینی شده شرکت ۱۹ درصد و مشترکین اعتباری ۲۸درصد رشد کرده است.
 
 
درآمدهای همراه اول ۱۹ درصد رشد دارد 
 
صدوقی گفت: درآمد اپراتور همراه اول برای سال ۹۱ ، شش هزار و ۵۱۸ میلیارد تومان پیش بینی می گردد که نسبت به سال قبل ۱۹ درصد رشد دارد .
 
وی سود خالص پیش بینی شده برای سال جاری را یک هزار و ۸۹۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بر این اساس سود خالص شرکت نسبت به سال قبل ، ۲۱ درصد رشد دارد .
 
وی میزان پرداخت همراه اول به دولت در سال جاری ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: این رقم که بابت مالیات ، سود سهام دولت و پرداخت به سازمان تنظیم مقررات انجام می گردد ،نسبت به سال قبل ۳۵ درصد رشد نشان خواهد داشت .
 
مدیرعامل همراه اول ،تصریح کرد که ۱۸ درصد سهام شرکت ارتباطات سیار متعلق به دولت است .
 
صدوقی استراتژی همراه اول را تبدیل شدن به محبوبترین شرکت کشور عنوان کرد و گفت: استراتژی همراه اول در سال ۹۰ و برای مدت پنج سال تصویب شده و برای رسیدن به اهداف پنجساله شرکت ۱۸۴ پروژه تعریف شده است .
 
 
افت ایران در حوزه تلفن همراه از رتبه ۳۵ به رتبه ۸۵ در جهان 
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از تاخیر در ارایه خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور گلایه کرد و گفت: ۱۸ سال پیش وقتی ارایه خدمات تلفن همراه در ایران آغاز شد ، کشورمان سی و پنجمین کشور جهان در زمینه عرضه موبایل بود ولی با تاخیرهای پیش آمده ، در صورتیکه تا پایان سال آینده نیز خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه در ایران راه اندازی شود ، کشورمان هشتاد و پنجمین کشور جهان در این زمینه خواهد بود .

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.