مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان: وجه تمایز مبلغان دینی با مداحان در مقتل‌خوانی است

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

55-169.jpg

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که «وجه تمایز مبلغان دینی با مداحان در مقتل خوانی است» گفت: عدم توجه روحانیون iبه مقتل خوانی سبب می‌شود مردم iبه مداحان روی بیاورند.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مقتل خوانی را ضرورت کار مبلغان دینی برشمرد.

وی ادامه داد: مبلغ دینی باید تبلیغش iبه تدریج و پیوسته و با مردم انس و الفت داشته باشد تا بتواند در دل‌های آن‌ها نفوذ کند.

این مقام مسوول یادآور شد: فلسفه وجودی مبلغ بیان و تبلیغ است، یک مبلغ دینی اگر می‌خواهد تبلیغش موثر باشد و در مردم تغییر ایجاد کند باید تبلیغش مستمر و تدریجی باشد.

وی افزود: مبلغان دینی غالباً iبه بیان مباحث اخلاقی، حوادث و تاریخی برای مردم می‌پردازند و تا حدودی از عقاید کمتر می‌گویند که لازم است iبه این بحث نیز توجه شود.

خادمی مقتل خوانی را ضرورت کار مبلغان دینی بیان کرد و گفت: روحانیون و مبلغان دینی در سخنرانی‌هایی که برای مردم دارند باید از گفتن مباحث سنگین فلسفی دوری کنند و با مردم iبه زبان ساده سخن گفته و iبه بیان احکام، اخلاقیات و عقاید نیز توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: مردم هر منطقه سنت‌ها و آداب و رسوم خاص خود را دارند که باید با آنها مدارا کرد البته روحانیون و مبلغان دینی باید مواظب باشند از مفاسدی که مربوط iبه حوزه دین است غافل نشوند.

خادمی ایجاد انس و الفت با مردم را یک ضرورت در کار تبلیغ بیان کرد و گفت: بعضی از مردم بی اطلاع از دین و یا کم اطلاع از دین می باشند باید در جهت آشنا کردن آنها با دین iبه معنی واقعی و صحیح آن اقدام شود و در ضمن مدارای با مردم نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.