مدیرکل سلامت شهرداری تهران خبرداد: ایجاد ۳۷۴ بوستان بدون دخانیات در پایتخت

45a8765d243eb4993810bb2f4c53139e.jpg

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه با توجه به استقبال شهروندان ۶ بوستان عاری از دخانیات را به ۱۲۳ بوستان در پایتخت تسری دادیم، گفت: تا دو سال آینده ۳۷۴ بوستان عاری از دخانیات در شهر تهران خواهیم داشت.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، محمد مهدی گلمکانی پیرامون بوستان‌های بدون دخانیات شهر تهران و افزایش آنها با توجه به استقبال شهروندان اظهار کرد: بر اساس مصوبه تهران شهر بدون دخانیات، ما در همه ظرفیت های شهر و اماکن عمومی سعی بر این داریم تا در حد توانمان تلاش کنیم استعمال مواد دخانی به حداقل برسد و به این دلیل احداث پارک بدون دخانیات در دستور کار اداره سلامت شهرداری تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: در مرحله اول ۶ پارک را به عنوان پارک بدون دخانیات در نظر گرفتیم و با اقدامات مطلوبی که صورت گرفت و با توجه به استقبال شهروندان تعداد این پارک ها را به ۱۲۳ پارک در سطح ۱۲۳ نواحی شهر تهران افزایش دادیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: با همکاری مطلوب شهرداری مناطق ۲۲ گانه و سازمان پارک ها و فضای سبز در پارک های بدون دخانیات اقدامات گسترده ای به انجام رسید که سبب شد این اقدام به یک خواست اجتماعی تبدیل شود و بنا بر این افزایش این پارک ها به تعداد ۳۷۴ پارک طی دو سال آینده در دستور کار ما قرار دارد.

گلمکانی خاطرنشان کرد: در این پارک ها تابلوهای هشدار دهنده و علایم عدم استعمال سیگار نصب شده و بروشورها، کتابچه ها و سی‌دی‌های آموزشی برای ترک سیگار به مردم اهدا می‌شود و علاوه بر این مشاورین خانه‌های سلامت برای دادن مشاوره ها و آموزش های لازم به شهروندان در این بوستان ها مستقر شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که شهروندان را در مقابل این اقدام ضد ارزش و ناهنجار بسیج کنیم، گفت: پس از بررسی چالش های این پارک ها و برطرف کردن نقاط ضعف آن تعداد آنها را به ۳۷۴ پارک یعنی تعداد محلات شهر تهران گسترش خواهیم داد.

گلمکانی اضافه کرد: امیدواریم به زودی با کمک شهروندان تمامی بوستان های سطح شهر تهران عاری از دود سیگار باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.