مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی: آلودگی هوا یکشنبه ودوشنبه به اوج می‌رسد/هوا ازدوشنبه گرمترمی‌شود

۱۰م آذر ،

5-305.jpg

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به سکون هوا در تهران و شهرهای صنعتی از روز پنجشنبه گفت: با توجه به افزایش تردد خودروها از روز شنبه پیش‌بینی می‌شود آلودگی هوا در روزهای یکشنبه و دوشنبه به اوج خود برسد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اینکه از ساعات اولیه پنجشنبه شاهد سکون هوا در تهران و شهرهای صنعتی بودیم که این روند تا دوشنبه ادامه دارد، افزود: انتظار داریم روزهای یکشنبه و دوشنبه بیشترین غلظت آلودگی هوا را در تهران و شهرهای صنعتی پرجمعیت با توجه به افزایش تردد خودروها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سامانه تازهی از روز سه‌شنبه کشور را فرا می‌گیرد گفت: بر این اساس انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها از روز سه‌شنبه روند نزولی به خود گیرد.

مدیر کل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز شنبه در بعضی مناطق استان بوشهر، فارس، هرمزگان و بتدریج در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر این که در این مدت خلیج‌فارس، و تنگه هرمز مواج خواهد بود خاطرنشان کرد: در سایر مناطق کشور تا دوشنبه جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود که این امر سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور به افزایش دما در نیمه شمالی کشور اشاره کرد و گفت: این افزایش دما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سواحل شمالی کشور محسوس بوده و با افزایش ابر همراه خواهد بود. از سوی دیگر از روز سه‌شنبه با ورود یک سامانه بارشی به نوار غربی کشور بارش‌ها آغاز خواهد شد.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روزهای شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری، بتدریج صاف و در پاره‌ای از نقاط با غبار صبحگاهی و در روز یکشنبه صاف در پاره‌ای از نقاط با غبار صبحگاهی گاهی با رشد ابر در ارتفاعات خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این دو روز به ۳ و ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.