مدیریت انقلابی می‌تواند مشکلات را حل کند

افق(momtaznews.com)  این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم زاهدان، به ۱۴ خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و یادآور شد: ۵۰ سال پیش در چنین روزهایی مردی در کشور ما پرچم دین رسول خدا (ص) را بلند کرد و توانست این پرچم را با موفقیت به سرمنزل مقصود برساند.

وی با بیان اینکه “امام (ره) دو باور اساسی داشت؛ یکی باور اندیشه‌های اسلام و دیگری باور مردم”، تاکید کرد: امام باور داشت که هر دوی اینها در کنار هم می‌توانند یک حماسه بزرگ خلق کنند و بر همین اساس توانست حماسه بزرگ انقلاب اسلامی را ایجاد کند. امام (ره) پرچم وحدت مسلمین را بلند کرد و با وحدت تمامی امت اسلامی، فریادی را بلند و فضایی را ایجاد کرد که روزبه‌روز پیروزی‌های پی‌درپی را برای امت اسلام رقم زد و وحدت امت اسلام یک اصل برای امام بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه “در گفت‌وگوهای ۱+۵ این مطلب را به ما گفتند که آنچه امروز اختلاف جهان است، فلسطین است”، گفت: امام (ره) تاکید کردند که ما از برادران اهل سنت فلسطین حمایت و دفاع می‌کنیم و هزینه‌هایش را هم می‌پذیریم؛ چراکه آنها مسلمان هستند. شعار دوم امام (ره) عدالت بود که به آن عمل کرد. امام پرچم عدالتخواهی را بلند کرد تا تمام انسان‌ها و آحاد جامعه فرصت‌ پیدا کنند، در خدمت جهان اسلام باشند.

جلیلی با بیان اینکه “امام مانند پیامبر اسلام(ص)، بیشترین غمخواری را نسبت به مردم داشت”، اظهار کرد: پرچمی که امام بلند کرد، عدالت و ایستادگی بود که به مقام معظم رهبری سپرد. امام توانست در هشت سال دفاع مقدس، ظرفیت‌ها را به گونه‌ای تقسیم کند که پیروز شویم و حاصل آن نیز اتحاد و همدلی و مدیریت بود اما حماسه منحصر به دفاع مقدس نیست و رئیس‌جمهور نیز می‌تواند با مدیریت مدبرانه خود در کشور حماسه ایجاد کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه صحبتهای خود، به وضعیت استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: جوان سیستانی و بلوچستانی نه تنها به دنبال کار نباید باشد، بلکه باید کارآفرین باشد. اگر ما دولت را به یک ماشین بزرگ تبدیل کنیم، این ماشین باید مردم را به اهداف و نیازها برساند، اما امروز شاهدیم که این ماشین هزینه‌هایش بیشتر از کارآیی است و سرعت آن کم است و آنقدر که برای آن هزینه می‌شود جوابگو نیست. ما وظیفه داریم مشکلات آن را حل کنیم تا شاهد رشد و پیشرفتش باشیم.

وی افزود: اینکه امروز با وجود ظرفیت‌ها و منابع غنی کشور، بیکاری و فقر مردم را رنج می‌دهد، به خاطر نبود مدیریت صحیح است. مردم ضمن اینکه قدردان خدمات ارزشمند نظام هستند، گلایه‌هایی در زمینه فقر و اشتغال دارند. من معتقدم که ظرفیت‌های کشور و مدیریت انقلابی می‌تواند مشکلات را حل کند.

جلیلی با بیان اینکه “پیروزی در دفاع مقدس نتیجه مدیریت انقلابی امام خمینی(ره) بود و این مدیریت انقلابی امام، خدمت را وظیفه می‌دانست”، اظهار کرد: شش قدرت جهان بیش از اینکه از فعالیت چند سانتریفیوژ در کشور نگران باشند، از حضور جوانان ۳۰ تا ۳۴ ساله دانشمند هسته‌ای کشورمان نگران هستند. آنها بیشتر از تعلیق سانتریفیوژها، درصدد تعلیق ظرفیت کشاورزی، صنعتگران و تولیدکنندگان ایران هستند زیرا می‌دانند اگر ظرفیت آنها آزاد شود ده‌ها برابر قوی‌تر از انرژی هسته‌ای است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید امروز در دستگاه‌های دولتی و اداری باید مدیریت انقلابی را ایجاد کنیم تا در زمینه‌های صنعت، کشاورزی و اشتغال بهره گیریم. در سیستم اداری کشور نیز باید مدیریت انقلابی تشکیل شود و یک عدالت ساختاری شکل بگیرد. در ایران نباید نقطه‌ای را ببینیم که از اروپا هم پیشرفته‌تر باشد و در جایی باز نقطه‌ای را ببینیم که فقرزده باشد، بلکه باید پیشرفت و توسعه متوازن را رقم بزنیم. باید به گونه‌ای عدالت را رعایت کنیم که در کشور تمام افراد جامعه، ظرفیت‌های خود را به کار گیرند و از ظرفیت‌های خود برای توسعه کشور استفاده کنند، نباید ارباب رجوع در اتاق مدیران منتظر باشد.

وی با اشاره به حضور دانشمندان جوان هسته‌ای در ایران خاطرنشان کرد: شهدای هسته‌ای ما هیچ‌یک تحصیلکرده خارج از کشور نبودند، بلکه در همین ایران توانستند رشد و نمو پیدا کنند و برای کشور سودمند باشند؛ به‌گونه‌ای که دشمن چشم توانایی‌های آنان را نداشت و نسبت به شهید کردن آنها اقدام کرد.

جلیلی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های کشور وظیفه کسی است که خادم و خدمتگزار مردم می‌شود، مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه باید به کسی که رأی می‌دهند فردایش از کاندیدای خود مدیریت انقلابی را مطالبه کنند؛ مدیریتی که دستگاه‌های دولتی را به گونه‌ای بچرخاند که مشکلی برای ارباب رجوع درست نکند و رفع دغدغه‌های ارباب رجوع در اولویت باشد.

تین نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان اظهار کرد: اگر امروز شعار پیشرفت و عدالت سر می‌دهیم، این برگرفته از آموزه‌های اسلام و نگاه عادلانه به تمام ظرفیت‌های کشور است.

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.