مدیریت بحران خراسان شمالی نسبت به وقوع سیل در این استان هشدار داد

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی چهارشنبه شب به ایرنا گفت: هواشناسی وضعیت جوی این استان در دو روز آینده را تمام ابری همراه با وزش باد، بارش شدید باران و احتمال تگرگ گزارش کرده است.

‘محمد آروین’ اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران استان هشدارهای لازم را به فرمانداران و بخشداران استان داده تا آمادگی لازم برای مقابله با خطرات احتمالی سیل داشته باشند.

وی افزود: همچنین به پلیس راه و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در این زمینه اطلاع رسانی شده تا در صورت پیشامدهای خاص آمادگی لازم را داشته باشند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی همچنین به مسافران عبوری از این خطه و نیز ساکنان استان توصیه کرد از بیتوته کردن در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و سدهای منطقه خودداری کنند.

بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیل در اوایل هفته جاری به کشتزارها و باغهای خراسان شمالی خسارت وارد کرد و سه نفر نیز در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان طعمه سیلاب شدند.

بر اساس گزارش مدیریت بحران خراسان شمالی، بارش باران بهاری در دوماهه اخیر بیش از ۲۵۱ میلیارد ریال به بخشهای کشاورزی، باغی و زیرساختهای این استان خسارت وارد کرده است.

استان خراسان شمالی از نظر سیل خیزی رتبه دوم کشور را دارد.

۱۵۹۲

ک/۳

۲۷۱۲/۶۲۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۷۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.