مدیریت جهادی تنها با رنگ‌اسلامی‌زدن محقق نمی‌شود/ از مدیران انتظار روحیه جهادی داریم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تا زمانی که روحیه مدیریت جهادی در انسان‌های مدیر کشور ملاحظه نشود انتظار عمل جهادی و مدیریت، نشدنی خواهد بود.

“محمدنبی حبیبی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیانات “مقام معظم رهبری” مبنی بر لزوم تحقق یافتن معماری شهری با سبک زندگی اسلامی و حاکم شدن روحیه مدیریت جهادی اظهار داشت: در مسافرتی که “مقام معظم رهبری” به خراسان شمالی طی دو سال گذشته انجام دادند با محوربندی‌های خاص سبک زندگی اسلامی را تالیف کردند که مطالب بسیار ارزشمندی است.
 
وی افزود: در رابطه با مسائل شهرسازی و معماری بسیاری میراث از شهرسازان، معماران و هنرمندان دوره‌های مختلف اسلامی داشته‌ایم.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که در لحظه ورود به شهری اسلامی بایستی تفاوت معماری آن با سایر مکاتب بارز باشد، تصریح کرد: در حال حاضر نه در تهران و شهرهای دیگر کشور، مظاهر معماری اسلامی ملاحظه نمی‌شود و این کاری تخصصی است.
 
حبیبی با تاکید براینکه سبک معماری و شهرسازی در داخل کشور بایستی به تدریج و با همت مسئولین مرتبط به سبک اسلامی تغییر کند، اضافه کرد: ضرورت اداره کشور با مدیریت جهادی تنها در اداره شهر و خدمات شهری نیست بلکه جهت اداره شئون مختلف کشور بایستی مدیریت جهادی اعمال شود.   
 
وی با بیان این که نمی‌توان با یک نوع رنگ اسلامی زدن و اصلاح قوانین اداره کشور اداره بخش اجرایی کشور را به جهادی تبدیل کرد، خاطر نشان کرد: تجربه نهادهایی که در انقلاب متولد شدند همانند کمیته امداد، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی سابق، الگوهایی هستند که می‌توان براساس آن مدیریت جهادی را در ابتدای کار تبیین کرد.
 
حبیبی اجرایی کردن مدیریت و اداره قوانین کشور توسط روحیه جهادی را بسیار مهم دانست و افزود: تا زمانی که روحیات مدیریت جهادی در انسان‌های مدیر کشور ملاحظه نشود انتظار عمل جهادی و مدیریت یک انتظار نشدنی خواهد بود.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: روحیه جهادی در ابتدا تدین ، انقلابی بودن واقعی و دلسوزی برای انقلاب و مردم را می‌طلبد بنابراین برای اعمال مدیریت جهادی علاوه بر مقررات و قوانین جهادی نیاز به مدیران جهادی احساس می‌شود.   
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.