مدیریت سرمایه فکری سبب توانمندسازی اشخاص و امرار معاش پایدار می‌شود

۱۰م دیماه ،

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بیرجند گفت: اساس دانش برپایه برداشت‌های ذهنی استوار است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، فرهود گل محمدی، درنشست هم اندیشی کارکنان ودانشجویان جهاد دانشگاهی بیرجند درخصوص مدیریت سرمایه فکری و نقش آن در کارآفرینی گفت: مدیریت سرمایه فکری سبب توانمندسازی اشخاص و امرار معاش پایدار می گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بیرجند تصریح کرد: سرمایه فکری به عنوان یکی از ارزش‌افزاترین منابع شرکت‌ها سرمایه‌ای کلیدی در رشد کارآفرینی مطرح شده و منبعی پرارزش برای سازمان‌ها و کشور به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: امروزه ضرورت توسعه و مدیریت سرمایه فکری به یک الزام جدی در سطح کلان ملی و در عرصه کسب و کار تبدیل شده و با حرکت به سوی اقتصاد دانش پایه منجر به تغییر پارادایم حاکم اقتصاد صنعتی شده است.

گل محمدی بیان کرد: سرمایه فکری به طورکلی از سه نوع سرمایه ساختاری، رابطه‌ای و انسانی تشکیل شده است که سرمایه ساختاری شامل فرهنگ سازمانی، سرمایه اجتماعی بوده و سرمایه رابطه‌ای همان اتحاد و همبستگی و تقسیم قراردادها را شامل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه انسانی از دانش و مهارت و تجربه کاری تشکیل شده است.

وی یادآور شد: همه باید بدانند سهم بالایی از بقاء یک شرکت در اقتصاد دانش محوری بوده و عصر اطلاعات بستگی به سرمایه فکری نیز دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.