مدیریت قیمت مسکن

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

طی هفته های اخیر بازارهای جهانی به واسطه تحول های سیاسی نوسان های فراوانی را تجربه کرده اند و شاهد افت قیمت طلا نیز بوده ایم که این موضوع بر بازارهای مختلف ایران تاثیر گذاشته است.

با توجه به تاثیر قیمت جهانی طلا بر اقتصاد ایران و بازارهای مختلف داخلی، شاهد نوسان قیمت ها در بازارهای مختلف بوده ایم و این موضوع در بازار ارز و سکه کاملا احساس می گردد.

اما یکی از بازارهای داخلی که تحت تاثیر نوسان های بازارهای خارجی حرکت می کند بازار مسکن است و بر همین اساس و با توجه به افت قیمت طلا طی ماه های اخیر نیز شاهد افت قیمت مسکن بوده ایم و البته این موضوع نیز رکود در بازار مسکن ایجاد کرده است.

در هفته های اخیر شاهد افت قیمت قیمت مسکن هستیم و این موضوع امیدواری هایی را در بازار برای ادامه کاهش قیمت ها و تاثیر آن بر اجاره بها را ایجاد کرده است اما جالب است این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که اتفاق اساسی و بنیادی برای کاهش قیمت ها در بازار مسکن رخ نداده است.

در واقع برنامه ریزی و اقدامات اجرایی در بخش مسکن است که می تواند ما را در جهت مدیریت قیمت مسکن موفق کند و در این رابطه تا کنون اقدامی نشده است و هم اکنون که دولت یازدهم در ابتدای راه قرار دارد باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

هم اکنون به واسطه افت قیمت ها در بازار مردم برای حضور در بازار مسکن تردید دارند و شاید در واقع عدم وجود یک دیدگاه روشن نسبت به آینده فعلا مقداری رکود در بازار ایجاد کرده است اما میزان تولید مسکن در کشور کاهش و افزایش نیافته است که بخواهیم بگوییم در بازار مسکن تاثیر منفی یا مثبت دارد.

در این شرایط که ما شاهد اقدام اساسی در بازار مسکن نبوده ایم و تولید مسکن افزایش و یا کاهش نیافته است انتظار در تصمیم است که رکود را در بازار ایجاد کرده است و امیدواریم که تصمیمات اساسی گرفته شود که منجر به مدیریت قیمت مسکن شود چون کاهش یا افزایش نامتناسب و غیر متعارف هر دو ضربه زننده است و اثر منفی دارد.

*رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.