مدیریت هوشمند در واردات فناوری اطلاعات/ واردات به نفع تولیدات داخل

۱۹م آذر ،

محمود لیایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه های ستاد حمایت از تولید بومی فاوا و تشکیل و ایجاد سامانه های حمایتی برای صنعتگران فاوا اظهار داشت: در عرصه مدیریت واردات محصولات فاوا برنامه های منسجمی در دست اقدام است به نحوی که آیین نامه مدیریت واردات در شهریورماه امسال تدوین شده و در نوبت تصویب و ابلاغ قرار دارد؛ براین اساس در صورت ابلاغ این آیین نامه، کار مدیریت اجرایی در زمینه واردات محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آیین نامه مدیریت هوشمند واردات را به نفع تولیدات داخلی محقق می‌کند، خاطرنشان کرد: اختصاص ارز به صورت پلکانی به واردات که روند صعودی تولید را دربرداشته است و نیز تخصیص ارز همراه با ضوابط مشخص به محصولات تولید داخل از جمله برنامه های ستاد مدیریت واردات فاوا است.

لیایی با بیان اینکه سیاستگذاری در عرصه تعرفه واردات محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر برنامه های در دست اقدام است که در این آیین نامه هم به آن پرداخته شده است، تصریح کرد: به طور کل سیاستگذاری کلان در عرصه واردات محصولات و کالاهای فناوری اطلاعات و ارتباطات به زودی اجرا می‌شود به نحوی که تعرفه واردات کالا و ممنوعیت ورود بعضی کالاها که نمونه تولید داخلی آن در کشور وجود دارد نیز در کمیته مدیریت واردات فاوا، ساماندهی خواهد شد.

رئیس ستاد حمایت از تولیدات بومی فناوری اطلاعات و ارتباطات خاطرنشان کرد: به طور کل ستاد حمایت از سرمایه گذاری داخلی در حوزه فاوا در سال جاری ساختاری منسجم ایجاد خواهد کرد تا کمیته مدیریت واردات محصولات فناوری این بخش را سر و سامان دهد.

لیایی پیش از این نیز در گفتگو با مهر از برنامه های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتبار سه هزارمیلیارد تومان برای فرصتهای سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات خبر داده بود.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.