مدیریت ۲۵۰۰ مگاواتی پیک مصرف برق در تابستان سال جاری

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خواستار شد؛

بهزاد گفت: در تابستان امسال باید مصرف برق کشور به میزان ۲۵۰۰ مگاوات مدیریت شود، چرا که در غیر این صورت، پیک مصرف از ۴۴ هزار مگاوات به ۴۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد بهزاد در سومین نشست روسای شورای هماهنگی استان‌ها، گفت: از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ماه گرمترین روزهای سال را در پیش داریم که با همکاری دو طرفه مسئولان آب و برق کشور، امیدواریم همچون سال گذشته در تامین برق مطمئن و پایا برای مشترکان موفق باشیم.

به گفته وی، هم اکنون ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به ۶۶ هزار و ۳۶۶ مگاوات رسیده و پیش بینی می شود، پیک بار هفت درصد و مصرف انرژی شش درصد افزایش یابد.

بهزاد تاکید کرد: در تابستان امسال باید مصرف برق کشور به میزان ۲۵۰۰ مگاوات مدیریت شود، چرا که در غیر این صورت، پیک مصرف از ۴۴ هزار مگاوات به ۴۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید و در این شرایط، تامین برق کار ساده ای نخواهد بود.

وی ادامه داد: البته تاکنون تمهیداتی اندیشیده شده است تا بتوانیم تابستان امسال را هم مانند سال گذشته با موفقیت سپری کنیم، ضمن آن که همکاری مردم در این زمینه نقش موثری خواهد داشت.

بهزاد ابراز امیدواری کرد: امسال هم با همکاری و مدیریت صحیح مردم، شبکه برق کشور همانند سال گذشته بدون محدودیت مدیریت شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.