مدیری هستم که از قضاوت قهرمانی ضرر کردم/ نمی‌دانم چه کسی پول داده!

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، محمدحسن انصاریفرد گفت: از اتفاقاتی که در برنامه نود مطرح شد کاملا بی خبرم و مطمئن هستم که در سال ۸۹ و ۹۰ محسن قهرمانی قضاوتی به نفع راه آهن نداشته است. اگر در سال ۹۰ – ۹۱ اگر اتفاقی افتاده کاملا از آن بی خبرم.

انصاریفرد تاکید کرد: به طور کلی معتقد به این هستم که جامعه داوری پاک است. داوران کشورمان قشر ضعیف، مظلوم و زحمتکشی می باشند که در این فوتبال حرفه ای که پول حرف اول را می زند و مربیان و بازیکنان به درست یا غلط ارقام سنگینی را دریافت می کنند حق الزحمه داوران بسیار ناچیز است و درآمد یک داور بین المللی به اندازه یک بازیکن لیگ دو هم شاید نباشد.

وی افزود: این یک ضعف بزرگ است که باید با حمایت های همه برطرف شود. داوران تحت فشار بسیاری می باشند ولی حق الزحمه ای که دریافت می کنند بسیار کم است. این را در حالی مطرح می کنم و بر پاکی جامعه داوری تاکید می کنم که در دوره مدیریتی خودم چه در پرسپولیس و چه در راه آهن بیشترین آسیب را از ناحیه اشتباهات داوری متحمل شدم به گونه ای که در دو سال متوالی سالهای ۸۴ و ۸۵ در فینال و نیمه نهایی جام حذفی پرسپولیس با اشتباهات محرز داوری از رسیدن به جام قهرمانی بازماند.

مدیرعامل پیشین باشگاه راه آهن خاطرنشان کرد: سال ۸۴ پنالتی پرسپولیس در دقیقه ۱۱۸ در اصفهان نادیده گرفته شد و سال ۸۵ در نیمه نهایی جام حذفی و در شرایطی که چند دقیقه به صعود پرسپولیس به فینال باقی مانده بود در پی اشتباهات آقای قهرمانی یک پنالتی بی مورد به نفع سپاهان گرفته شد که بعدها رئیس وقت کمیته داوران پس از اظهار نظر کارشناسان داوری این اشتباهات را تایید کرد.

وی افزود: زمانی هم که راه آهن بودیم اشتباهات داوری آسیب بسیار بسیاری به تیم زد تا حدی که تیم ما در آستانه سقوط قرار گرفت و ما یک سی دی از اشتباهات داوری تهیه کرده بودیم و هر روز در فدراسیون بودیم تا نگذاریم در بازی های بعدی به ضرر ما سوت زده شود. با وجود این همه اتفاق هیچگاه جز یک اعتراض اتهامی به جامعه داوری وارد نکردیم. حتی سابقه نداشته از یک داور شکایت کنیم. حتی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال.

محمدحسن انصاریفرد در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: به پاک بودن جامعه داوری ایمان داریم و اگر تخلفی بوده، این تخلفات بسیار کم بوده و در هر قشری و هر صنفی ممکن است اشخاصی باشند که تخلف کنند اما نباید جوی ایجاد شود که داوران شریف کشورمان زیر سوال رفته و زحمات و فشارهایی که تحمل می کنند اینگونه با چنین جوی همراه باشد.

وی افزود: در برنامه ۹۰ اشاره شد بعضی اتفاقاتی که در آن پول رد و بدل شده مربوط به سال ۸۹ – ۹۰ بوده که باید بگویم در این دو سال آقای قهرمانی قضاوتی که به نفع تیم راه آهن تمام شده باشد نداشته. صحبت از بازی راه آهن و مس و بازی راه آهن و فجر در هفته پایانی دو فصل از رقابت های لیگ برتر شد که این بازی ها منجر به ماندن راه آهن در لیگ برتر شد. در آن بازی ها داور محسن ترکی و هدایت ممبینی بودند که قضاوت آنها بدون اشتباه بود و هیچ مشکلی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: حال اینکه در اولین سال خصوصی شدن راه آهن یعنی سال ۹۰ – ۹۱ اتفاقی بین عوامل تیم و داور(محسن قهرمانی) رخ داده یا نه انصافا از آن آگاه نیستم و تازه این مسائل را می شنوم که می گویند پول از طریق کارت بانکی رد و بدل شده است. این اتفاق را در برنامه ۹۰ از زبان آقای مولایی شنیدم. من واقعا تعجب می کنم که جریان چه بوده است. می توان فیلم بازی های راه آهن را بررسی کرد و دید که آقای قهرمانی در چه سالهایی به نفع راه آهن سوت زده است.

انصاریفرد ادامه داد: به خاطر دارم که با مس کرمان در کرمان بازی داشتیم که داور آن بازی آقای ترکی بود که شب قبل از مسابقه داور بازی عوض شد و آقای قهرمانی آن بازی را سوت زد. یک پنالتی به نفع مس گرفته شد که همه کارشناسان اذعان کردند پنالتی نبوده. گل صحیح تیم ما در دقیقه ۹۱ توسط رضا نورمحمدی مردود اعلام شد و ما آن بازی را باختیم و کارمان برای بقا در لیگ سخت تر شد. سال ۸۵ نیز در نیمه نهایی جام حذفی با اشتباه آقای قهرمانی از رسیدن به فینال بازماندیم اما بنده هیچگاه نسبت به این داور اتهامی وارد نکرده ام و ما و مربیان وقت صرفا در مصاحبه های خود معترض شدیم که چرا حق پرسپولیس و راه آهن نادیده گرفته شد.

انصاریفرد در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: حال نیز به طور کلی معتقدم که باید با مسائلی که مطرح می‌شود اصولی و درست برخورد کرد. نباید خدای نکرده جویی ایجاد شود که گل جامعه داوری کشورمان زیر سوال برود. این منصفانه نیست و دور از عدالت است و حق جامعه شریف داوری کشورمان این نبوده و این نیست. بازهم تاکید می کنم مدیری این مسائل را مطرح می کند که در طول دوره مدیریتش بیشترین آسیب را از ناحیه داوری متحمل شده است.

انصاریفرد در مورد بازگشت به فوتبال گفت: پس از استعفا از راه آهن نزدیک به دو سال است که فعالیتی ندارم و حقیقتا رغبتی هم برای بازگشت ندارم. برکسی پوشیده نیست که اگر می خواهید پست و سمتی بگیرید باید با این لابی کنی و با آن مذاکره کنی. اما بنده چون رغبتی نداشتم دنبال این بحث ها هم نرفتم و آدمی هم نیستم که بخواهم برای پست گرفتن با این و آن لابی کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا رغبتی برای بازگشت ندارد گفت: بنده یکی از معدود مربیان فوتبال کشورمان بودم که مدرک مربیگری پروفشنال داشتم و چهار سال با تیم ملی فوتسال قهرمان آسیا شدم و در فوتبال توانستم درمربیگری در همان سالهای اول از تجربیاتم استفاده کنم اما قسمت این بود که وارد مباحث مدیریتی شده و از مربیگری دور شوم.

وی افزود: کارنامه ما در پرسپولیس و راه آهن مشخص است. ما در این دو زمان بسیاری از بدهی ها را پرداخت کرده و پرونده های بسیاری را در فیفا بستیم که مربوط به ادوار قبلی بود. تیم فوتبال پرسپولیس هم در رتبه دوازدهم بود که ما تحویل گرفتیم و توانستیم در کوتاه مدت به فینال جام حذفی رسیده و در سال بعد نیز با بدشانسی و چند امتیاز کمتر سوم شدیم و در دو سال متوالی از دو عنوان قهرمانی دور ماندیم.

انصاریفرد گفت: در راه آهن نیز در شرایطی نزدیک به پنج سال تیم را در لیگ برتر حفظ کردیم که در تاریخ حیات ۷۵ ساله راه آهن سابقه نداشته بود که این تیم بیش از یک سال در لیگ برتر دوام بیاورد اما ما راه آهن را با کمترین بودجه در لیگ برتر حفظ کردیم. بازیکنان بزرگی را به باشگاه های مطرح و تیم ملی معرفی کردیم و کارهای عمرانی بی سابقه ای را در سطح باشگاه هداری انجام دادیم که در این ورزشگاه به یادگار باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: اما نکته ای که در این سالها با آن مواجه بودیم این بود که مدیران رده بالای دولتی به ما می گفتند که امسال بودجه شما به طور مثال ۶ یا ۸ میلیارد تومان است . ما براین اساس هزینه می کردیم و تیم می بستیم اما پولی که دریافت می کردیم دو میلیارد تومان هم نمی شد و این سبب می شد که با دردسرهای بسیاری مواجه می شدیم و در راه اهن مدام به دنبال جمع کردن اعتصاب بازیکنان بودیم و با چنگ و دندان تیم را در لیگ برتر حفظ کردیم و حتی به فینال جام حذفی رسیدیم. وقتی شرایط اینگونه است آدم باید خودش را برای چه به این دردسر بیندازد؟

محمدحسن انصاریفرد در پایان گفتگویش با خبرنگار مهر گفت: خدا را شکر می کنم که در پی همکاری هلدینگ سورینت و مالک قبلی باشگاه راه آهن همه بدهی ها پرداخت شد. وگرنه بسیار ها از باشگاه طلب داشتند که ما نزدیک به ۶ میلیارد تومان بدهی داشتیم که دردسرهایی برای من و زندگی شخصی ام بوجود آمده بود. در این سالها هیچکس جرات نکرد به ما پیشنهاد کار غیرقانونی و تخلف بدهد. ما در راه آهن همواره یکی از تیم‌های پایین جدول بودیم و با توکل به خدا و زحمات مجموعه توانستیم تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم و هیچگاه سراغ کارهای خلاف نرفتیم. من از مسئولان می‌خواهم موضوع پرداخت پول از طریق کارت بانکی به داور اگر صحت دارد آن را به طور دقیق بررسی کنند تا مشخص شود چه بود و چه زمانی بوده است. بنده که کاملا بی خبرم و تازه این مسئله را می شنوم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.