مدیر کانون‌های فرهنگی وزارت علوم:بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، دلسوزانه ولی غیرکارشناسی است

۰۲م آذر ،

مدیر اداره کانون‌های فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، ابراز کرد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، دلسوزانه ولی غیرکارشناسی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، محمدرضا قاضی در سومین نشست مدیران فرهنگی و اولین نشست کارشناسان کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های منطقه ۲ کشور، گفت: کانون‌های فرهنگی با زیرساخت دانشجویی و حرکت‌های خودجوش فعالیت می‌کنند که به خاطر تغییرات محیطی کشور فراز و فرودهای بسیاری داشته‌اند، به‌طوری که در سال ۸۵ تعطیل شده و با یک رویکرد تازه دوباره در سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی تلاش دارند در حد توان خود به طور جامع موردکاوی کنند تا با برنامه‌ریزی و بر اساس آن فعالیت‌های خود را انجام دهند، فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی با تعریف زیرشاخه‌های مذهبی، اجتماعی، مطالعاتی و هنری گستره وسیعی را شامل می‌شود.

قاضی خاطرنشان کرد: کار مدیریت یک هنر است، زیرا دیدگاه‌ها به هنر و مذهب متنوع است و همه دلسوزانه در مسایل فرهنگی فعالیت می‌کنند، ولی مهم‌ترین موضوع داشتن نگاه کاربردی در این زمینه است. به عنوان مثال در زمینه تئاتر و موسیقی کانون به عنوان یک نهاد هماهنگ کننده نمی‌تواند یک جزوه خاص در این زمینه ارایه دهد، زیرا کارهای فرهنگی در هر یک از دانشگاه‌ها متفاوت است و وظیفه کانون، چارچوب‌سازی و ایجاد یک فضای اغنایی است.

وی تأکید کرد: هنر، مهم‌ترین ابزار فرهنگی از صدر اسلام تاکنون بوده است و کار فرهنگی همانند زبان هنر غیرمستقیم و از حالت شعاری خارج است و باید در عمل بیان شود. در دنیا ۴ دیدگاه نسبت به هنر وجود دارد، بعضی بر این معتقدند که هنر، هنر است بعضی معتقدند تجارت و بعضی دیگر اعتقاد دارند که سرگرمی و تفریح است و دیدگاه چهارم نیز توجه به پیام‌رسانی را هنر می‌داند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.