مدیر کل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت: تخفیف ۳ درصدی برای فروشندگان تایر

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت: تخفیف ۳ درصدی برای فروشندگان تایر

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت:
تخفیف ۳ درصدی برای فروشندگان تایر

‌ مدیر کل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:در صورتیکه شرکت‌های تعاونی مجوز خرده فروشی و عمده فروشی داشته باشند می‌توانند تخفیف ۳ درصدی را به صورت توافقی از شرکت‌های تولیدی دریافت کنند.

به گزارش ممتازنیوز، مدیر کل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: منعی برای تخفیف ۳ درصدی لاستیک وجود ندارد.
سید محمد حسین مولاخواه، مدیر کل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص لغو تخفیف ۳ درصدی فروش لاستیک به تعاونی‌ها اظهار داشت: شرکت‌های تولیدی پیش از این تخفیف ۳ درصدی برای فروش لاستیک به تعاونی‌ها ارائه می‌دادند که در آن مدت هم از سود خودشان کم می‌کردند اما این تخفیفات از سوی تعاونی‌ها در فروش لاستیک به مردم منتقل نمی‌شد.
وی افزود: سود در نظر گرفته شده برای عمده فروشی‌ها ۳ درصد برای خرده فروشی‌ها ۱۲ درصد و برای واحد‌های تولیدی ۱۴ تا ۱۷ درصد است این در حالی بود که در گذشته این تخفیف سه درصدی به شرکت‌های تعاونی سراسری ارایه می‌شد و عملا میزان سود تعاونی‌ها را به شش درصد افزایش می‌داد.
مولا خواه خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز شرکت‌های تعاونی در صورتی که مجوز خرده فروشی و عمده فروشی داشته باشند می‌توانند تخفیف ۳ درصدی را به صورت توافقی از شرکت‌های تولیدی دریافت کنند و از نظر سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده در این رابطه منعی وجود ندارد.
به گزارش ایلنا، وی در پاسخ به اینکه تعاونی‌ها معتقدند تخفیف سه درصدی بابت توزیع مویرگی در سراسر کشور هزینه شده است افزود: کلیه هزینه های حمل و نقل و غیره در این سود سه درصدی در نظر گرفته شده و در صورتی که درخواستی برای افزایش سود از سوی اتحادیه وجود دارد آنها می توانند درخواست خود را ارائه دهند تا موضوع به صورت کارشناسی در هیات عالی نظارت بررسی شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.