مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵در سطح کارشناسی در استانبول برگزار می شود

به گزارش ایرنا، مطابق توافقی که ماه گذشته در مسکو در مذاکرات دوطرف حاصل شد، قرار شد مذاکرات در سطح کارشناسان و همچنین معاونان ادامه یابد.

مسکو سومین دور از مذاکرات سطح بالا بین ایران و گروه ۱+۵ در سال جاری بود که دور اول آن در استانبول و دور دوم در بغداد برگزار شد.

هدف از برگزاری نشست در سطوح پائین تر و در سطح متخصصان و کارشناسان افزایش میزان درک متقابل دو طرف عنوان شده است.

‘ سعید جلیلی ‘ دبیرکل شورای عالی امنیت ملی ایران و عضو ارشد مذاکره کننده کشورمان و ‘کاترین اشتون ‘ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست مسکو توافق کردند که تماس بین معاونان آنها همچنان ادامه یابد تا دو طرف تصمیم بگیرند آیا گفت و گو ها بین تهران و گروه ۱+۵ ( آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) دوباره در سطح عالی برگزار شود یا نه.

سایت خبری، شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه نیز از برگزاری نشست کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ در استانبول خبر داد و نوشت: در این مذاکرات جلیلی و اشتون شرکت نمی کنند.

این شبکه خبری با تاکید بر اینکه مذاکرات کارشناسی استانبول به مفهوم ادامه مذاکرات حساس دوطرف است، یادآور شد، مذاکرات عالی هسته ای ایران و غرب بعداز یک وقفه نسبتا طولانی ۱۵ آوریل سال جاری ( ۲۷ فروردین )در استانبول از سر گرفته شد و در بغداد و مسکو ادامه یافت .

خاورم/۲۰۱۱**۲۳۰ **۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۲۱۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.