مذاکره ایران با معارضان سوریه مانعی برای دخالت غربی ها در این کشور خواهد شد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره با معارضان سوری گفت: اعلام آمادگی ایران برای میانجگری در حل معضلات سوریه ابتکار خوبی است که می‌تواند در حل تنشهای این کشور راهگشا باشد.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره با معارضان سوری گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال دولت سوریه رفع مشکلات و تشنجات و همچنین اختیار دادن به مسئولین کشور سوریه است که مسائل را مستقلا رفع و رجوع کنند.

وی در ادامه افزود: قاعدتا در برخی از مناقشات طرفین به جایی می رسند که دیگر نمی توانند مستقیما گفتگو کنند لذا کشور ثالثی باید این فضا را آماده کند تا طرفین مناقشه به جای درگیری، مشکلات را با گفتگو بررسی و راهکار مناسب را پیدا کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه اعلام آمادگی ایران برای میانجگری در حل بحران سوریه ابتکار خوبی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت و پتانسیل لازم را در جهت حل مشکلات منطقه دارد و چنانچه  این نشست مشترک با معارضان سوریه برگزار شود قطعا  قتل و غارت هایی که نسبت به مردم این کشور صورت می گیرد کاهش پیدا خواهد کرد و از طرفی نیز دخالت کشورهای غربی در سوریه کمرنگ خواهد شد.

مصری در ادامه به طرح کوفی عنان برای حل بحران سوریه اشاره کرد و گفت: مسئولینی که از جانب سازمان ملل یا سایر نهادهای بین المللی انتخاب می شوند ممکن است به شخصه نظرات خوبی داشته باشد اما از‌ آنجایی که این افراد فقط بررسی کننده اوضاع هستند و تصمیم نهایی را قدرت های بزرگ با اتکا به دستیابی به اهداف خود می گیرند معمولا نتیجه بخش نخواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: کوفی عنان نظرات مثبتی نسبت به حل معضلات سوریه داشت و کشور سوریه نیز با دیدگاه های وی مثبت برخورد کرد ولی نتیجه آن شد که غربی ها از این فرصت گفتگوها استفاده کردند و مجددا محموله های سنگینی از تسلیحات را برای معارضین این کشور ارسال کردند که متأسفانه منجر به قتل‌عام های بیشتری شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس درئخاتمه خاطر نشان کرد: تا زمانی که گفتگوها و ارائه راهکارها از سوی سازمان های بین المللی صرف گفتگو و ژست گرفتن است و اختیار و هدف دست دیگران است بعید به نظر می رسد طرح کوفی عنان نتیجه بخش باشد.
انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.